اطلاعیه

برگزاری جلسه مجازی " تاثیر نماز بر سلامت روان و تعالی خانواده" توسط امور فرهنگی

این جلسه مجازی چهارشنبه شب مورخ 8/ 10با حضور سرکار خانم زینب آزادی مدیر محترم پژوهشی حوزه فاطمه الزهرا کوهدشت برگزار شد.

خانم آزادی در این جلسه گفت: یکی از چیزهایی که انسان امروزی و همه گرایش ها و مکتب ها به دنبال آن هستند بحث آرامش است. هر فردی آرامش را در به دست آوردن چیزی می داند. امام خداوند که خالق انسان و آگاه به مخلوق خویش است می فرمایند: الا بذکر الله تطمئن القلوب . الا در اینجا یعنی آگاه باش که فقط و فقط با یاد خدا قلب ها آرامش می گیرند.

مدیر حوزه فاطمه الزهرا در ادامه گفت: نماز مصداق یاد خداست. آیات متعددی در مورد نماز درقرآن وجود دارد.

اما نماز چگونه باعث آرامش انسان می شود؟ نماز مستحبات و واجباتی دارد. آدابی که برای نماز گفته شده و ذکرهایی که در نماز هست از جمه پاک و تمیز بودن در هنگام نماز، روبه قبله ایستادن، وضو با سرد گرفتن، الله اکبر یعنی خد از همه بزرگتر است بعد حمد و توحید خدا، سجده، تسبیحات اربعه .حال فردی که با رعایت آداب نماز و با توجه به ذکرهایی که در نماز می گوید در برابر خداوند می ایستد و توجه به عظمت خداوند دارد این شخص آرام آرام به آرامش می رسد.

وی سپس گفت: حال اگر همه اعضای خانواده اهل نماز با توجه باشند آن خانواده پر از نور خداوند و آرامش می شود. افسردگی و خشمگین شدن در آن خانواده دیده نمی شود. و در مواجهه با  حادثه ها و اتفاق هایی که برای آن خانواده اتفاق می افتد با آرامش عبور می کنند.  


۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰
۱۷۵ بازدید