اطلاعیه

برگزاری همایش زنان و انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

به مناسبت دهه مبارک فجر همایش زنان و انقلاب اسلامی در سالن فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان کوهدشت با همکاری دفتر بانوان فرمانداری و موسسه خیریه آبشار عاطفه ها برگزار گردید. و بانوان موفق شهرستان کوهدشت ونیز بانوان نمونه دستگاه های مختلف اداری شهرستان کوهدشت مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی  نماینده ولی فقیه در شهرستان کوهدشت در این مراسم فرمودند: استقامت، ظرافت، دقت ، هنرمندی و تربیت زنان موجب گردیده زن کارهایی انجام دهد که مردان از انجام آن ناتوانند لذا زن در تاریخ اسلام خیلی نقش دارد.

ایشان ادامه دادند:  اگر سنگر خانواده متلاشی شود و نقش زنان و مادران کمرنگ شود خانواده متلاشی می شود. در روایت داریم "جهاد المرأة حسن التبعل"  جهاد زن خوب شوهر داری و خانواده را درست هدایت کردن است. امروز ما می بینیم انقلاب اسلامی مدیون زنان است. بعضی اوقات متاسفانه این نقش کمرنگ می شود و غرب به آن دامن می زند. این خیانتی است که غرب می کند زن را فقط به عنوان ابتذال می بیند و شخصیت زن را در قالب دفاع از حقوق زنان متلاشی می کند در حالیکه اسلام برای زن استقلال اقتصادی قائل است.  زن دارای شخصیت و شریک زندگی است.

مهندس نعمتی فرماندار شهرستان کوهدشت نیز با اشاره به نقش مهم زنان در پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند: زنان همگام با مردان در جهاد و مبارزه با طاغوت نقش آفریدند.  و هر روز بر تعداد این زنان اضافه می شد و شدت فعالیت های تبلیغاتی بانوان در همراهی مردان در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان گفتند: امام خمینی رحمت الله علیه در بیانات تاریخی خود اشاره کردند که ما نهضت خود را مدیون زنان هستیم.

فرماندار کوهدشت گفتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو دیدگاه مطرح شد دیدگاهی که قائل به محدودیت زن و عدم حضور وی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود و در مقابل آن دیدگاه تجدد گرایی بود که در مقابل دیدگاه سنتی قد علم کرد. امام با شخصیت کاریزماتیک خود هر دو دیدگاه را تعدیل کردند. امام معتقد بود که زن و مرد هر دو انسان هستند و توان رسیدن به بالاترین مراحل رشد و کمال را دارند و در عالی ترین این مراحل زن الگو و اسوه شد به طوری که مردان باید به زنان اقتدا می کردند. امام الگوی زنان را حضرت فاطمه زهرا (س) می دانست و این نقش امام در تعدیل این دو دیدگاه و حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی بود.

در این مراسم از خانم منیره میرآقایی از مرکز آموزش عالی کوهدشت تجلیل به عمل امد.

گفتنی است این مراسم روز یکشنبه مورخ 98/11/20در سالن امید اداره ارشاد شهرستان کوهدشت برگزار گردید.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰
۸۸۰ بازدید