اطلاعیه

برگزاری مراسم روز دانشجو در مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۸/۰۹/۱۹

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد.

این مراسم با همکاری و حمایت مرکز آموزش عالی کوهدشت و دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، جویندگان علم و علمی کاربردی 1 و به میزبانی مرکز آموزش عالی کوهدشت و با حضور روسا، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه ها و نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان کوهدشت حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی در محل سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار گردید.

دکتر خدایاری رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت طی سخنانی با اشاره به جریان تاریخی کودتای 28 مرداد سال 1332 فرمودند: پس از این حادثه دانشجویان در پی اعتراض به ورود نیکسون معاون نخست وزیر وقت آمریکا  به ایران در دانشگاه تهران اعتراض کردند و سه نفر از آنان به شهادت رسید و به همین دلیل  روز 16 آذر را روز دانشجو نامگذاری کردند.

دکتر خدایاری ادامه دادند: ما باید راه استکبار ستیزی این دانشجویان را ادامه دهیم و در شرایط خاص کنونی که استکبارجهانی از همه لحاظ به ما هجوم آورده دانشجویان باید کاملا هوشیار باشند و راه مبارزه با استکبار را ادامه دهند.

امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه شهرستان کوهدشت نیز در این مراسم فرمودند: دانشگاه مکان مقدسی است چون مکان چراغ علم، پیشرفت، تحرک و نشاط است. هر کشوری اگر بخواهد پیشرفت داشته باشد باید  نیروهای باسواد، با اخلاق و پرتحرک داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی ادامه دادند : ایران مردمانی باارزش، بزرگوار و مهربان دارد و حیف است بعضی اوقات مورد غفلت واقع گردد البته تحرکاتی هست، قطعا بدانید یک ملت باهوش و خداپرست و بانشاط دشمن دارد. البته بعضی اوقات عمل خود ما از هزار دشمن بدتر است. هر کسی در این کشور  اگر بخواهد به این ملت خیانت کند قطعا در پیشگاه خدا و خلق خدا باید پاسخگو باشد . ما  مسئولان مدیون همین نسل و نسل های اتی هستیم .

نماینده ولی فقیه در شهرستان کوهدشت خطاب به دانشجویان گفتند: امروز شما دانشجویان عزیز هم مسئولیت دارید . شما باید بدانید چه جایگاهی دارید و می دانید. علم مقدس است چون علم یعنی پیشرفت. البته علم باید جهت داشته باشد. هیچ کس به اندازه ی مقام معظم رهبری در برابر دانشجو تواضع ندارد.

ایشان در ادامه فرمودند: ما مخالف تحجر هستیم و جوان باید نشاط داشته باشد. ولی دانشجو هم باید بداند تحصیل، تهذیب. باید هنجارها رعایت شود. ایشان سپس فرمودند: روز دانشجو روزی بود که در این کشور گردخفقان و یأس حاکم بود ولی دانشجویان به پا خاستند و سینه به سینه آمریکا ایستادند. درود خدا بر دانشجو و دانشجویانی که در هویزه شهید شدند.

در ادامه این مراسم پیام فرماندار کوهدشت ، مهندس نعمتی، به مناسبت روز دانشجو توسط مجری برنامه خانم نعمت الهی قرائت گردید و از دانشجویان برتر علمی و فعالان فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت  و دانشگاه پیام نور تجلیل به عمل آمد. قرائت شعر و دکلمه ی دانشجویی و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰
۲۳۷۲ بازدید