اطلاعیه

برگزاری مراسم شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در خوابگاه فاطمیه مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۷/۰۹/۰۶

مراسم شب میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و ششمین پیشوای شیعیان امام صادق (ع) یکشنبه شب مورخ 97/9/3با حضور دانشجویان و مسئول فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت خانم میرآقایی و نیز با سخنرانی سرکار خانم فرهادی کارشناس محترم مسائل دینی در خوابگاه فاطمیه (س) این مرکز برگزار شد.

خانم فرهادی در این مراسم ضمن سخنانی با تبریک این اعیاد خجسته به بیان سجایا و ویژگیهای اخلاقی پیامبر گرامی اسلام (ص)و اهل بیت علیهم السلام پرداختند. و گفتند آنچه در زندگی ما باید اجرایی شود اینست که دوست داشتن اهل بیت باید با اطاعت از ایشان همراه باشد و مصداق پیرو پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بودن فقط به برگزاری مراسم شادی در زمان میلاد و برگزاری مراسم حزن و اندوه در زمان وفات یا شهادت ایشان منتهی نشود بلکه نگاه ما باید به طرز زندگی، اخلاق، احادیث و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باشد.

ایشان در ادامه گفتند: در روایات آمده است که محبت امامان نسبت به شیعیان 75 برابر محبت مادر به انسان است و محبت خداوند 100 برابر محبت مادر به انسان است پس دستوراتی که خداوند و امامان(ع) به ما می دهند از روی محبت و به خاطر سعادت ماست. ما نباید به کوچکی گناه نگاه کنیم بلکه باید به این فکر کنیم که در برابر چه کسی گناه می کنیم.

ما باید آنگونه رفتار کنیم که زینت اهل بیت باشیم . پیامبر اکرم در مسائل شخصی خیلی نرم بود ولی در اصول اسلام جدی و سخت بود. اخلاق پیغمبر اسلام (ص) و امامان ما به گونه ای بود که بارها پیش آمده بود که برخی افراد به آنان توهین می کردند ولی آنان با کمال عطوفت و مهربانی با این افراد برخورد می کردند و همین باعث می شد این افراد مسلمان شوند. ما باید اخلاقمان شبیه آنان باشد.

 در ادامه این مراسم، برنامه مولودی خوانی توسط خانم فرهادی اجرا شد و دعای فرج قرائت گردید.



 

 


 


۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰
۵۸۲ بازدید