اطلاعیه

برگزاری مراسم شب اربعین حسینی در خوابگاه فاطمیه مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۷/۰۸/۰۹

مراسم سخنرانی و عزاداری شب اربعین حسینی همزمان با فرارسیدن چهلمین شب شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش،  دوشنبه شب مورخ 97/8/7 با حضور حاج آقا سوری نماینده محترم ولی فقیه در جهاد دانشگاهی شهرستان کوهدشت در خوابگاه فاطمیه مرکز آموزش عالی کوهشت برگزار شد.

حاج آقا سوری در این مراسم به بیان ویژگی های عدد چهل که مراسم اربعین حسینی در آن برگزار می شود پرداختند و فرمودند: عدد چهل یک عدد خاص است و ویژگی هایی دارد که آنرا از سایر اعداد متمایز کرده است. غالب انبیاء ما در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شده اند از جمله پیامبر اکرم (ص)، حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی (ع).

ایشان گفتند: اینکه عدد چهل دارای خصوصیات خاصی است یک امر تعبدی است و فقط  خدا حکمت آنرا می داند و در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها از نگاه روایات اشاره کردند:

حضرت زهرا (س) می فرمایند: اگر کسی چهل روز همه کارهایش را خالصانه برای خدا انجام دهد چشمه های حکمت در قلب وی می جوشد.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس چهل شبانه روز در نماز جماعت شرکت کند در دنیا از آتش و نفاق بیمه است.

کمال عقل انسان در چهل سالگی است.

اگر کسی چهل ساله شود و باز گناه کار باشد شیطان می گوید قربان این پیشانی بشوم که دیگر روی سعادت را به خود نمی بیند.

اگر چهل مومن بر یک میت نماز بخوانند و شهادت دهند که از این شخص فقط خوبی دیده ام، هر چند بدی هم دیده باشند خداوند به احترام آن چهل مومن خطای های آن شخص را می بخشد.

حاج آقا سوری سپس گفتند: اربعین حسینی چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است و از زمانهای قدیم در ادیان مختلف برای مردگان مجلس ختم گرفته اند و فقط مخصوص شیعیان نیست و چهلمین روز در همه ادیان مشترک است.

ایشان در ادامه به مسئله رجعت اشاره کردند و گفتند: رجعت دو نوع است یکی رجعتی که برای همه مردگان است و در قیامت با صور اسرافیل همه مردگان از قبرها زنده می شوند و دیگری رجعتی که با ظهور امام زمان (ع) و برای مومنان خالص و کفار است. که برای مومنان جنبه اختیاری دارند چون ایشان یک بار سختی مرگ را چشیده اند ولی برای کفار بالاجبار است تا زنده شوند و ببیند مومنان به حق خود رسیده اند. ایشان گفتند: بعد از ظهور امام زمان (ع) و پایان حکومت ایشان،  اولین کسی که از امامان به حکومت می رسند امام حسین (ع) است که در سن جوانی رجعت می کند و از همان سن تا سن پیری و سفیدی محاسنشان حکومت می کنند.

در ادامه حاج آقا سوری به  ذکر نوحه و مصیبت شهادت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان پرداختند و در پایان  مراسم، زیارت عاشورا قرائت گردید.


 


۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰
۵۴۹ بازدید