اطلاعیه

برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) و گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی در مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۷/۰۲/۲۵

جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) و گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی روز دوشنبه مورخ 24/2در مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت این جشن با حضور مهمانانی از دانشگاه لرستان، رؤسای محترم دانشگاه های پیام نور و آزاد شهرستان کوهدشت دکتر حسنی و مهندس بازوند، دانشجویان، اساتید و کارکنان و ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت جناب آقای دکتر ملکی و به همت امور فرهنگی و امور دانشجویی و در محل سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار گردید. در ابتدای برنامه دکتر ملکی و پس از ایشان دکتر خدایاری مدیر محترم امور دانشجویی دانشگاه لرستان به ایراد سخنرانی پرداختند. و در ادامه برنامه های متنوع و شاد دیگری به اجرا در آمد.  متن سخنرانی دکتر ملکی به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یا کریم

به رسم ادب و میزبانی خیر مقدم عرض می کنم خدمت جناب آقای دکتر خدایاری مدیر محترم امور دانشجویی دانشگاه لرستان، جناب آقای مهندس بیرانوند مدیر محترم امور اداری دانشگاه لرستان، جناب آقای مهندس اقبالی مدیر محترم هسته گزینش و مشاور رئیس دانشگاه لرستان، جناب آقای مهندس فرهاد بیرانوند رئیس تشکیلات اداری و برنامه و بودجه دانشگاه لرستان و جناب آقای مهندس زارعی معاون محترم مدیر کل آموزشی دانشگاه لرستان که با توجه به مشغله کاری فراوانشان، قبول زحمت نموده اند و دعوت ما را پذیرا شده و در این جلسه حضور بهم رساندند، تشکر و قدردانی می نمایم و خیر مقدم و تشکر و قدردانی دارم از حضور گرانقدر رؤسای محترم دانشگاه های شهرستان کوهدشت که با حضور گرمشان زینت بخش محفل ما گردیده اند.

سلام و خسته نباشید دارم خدمت اساتید گرامی، دانشجویان عزیز و پرسنل زحمت کش مرکز که در برگزاری هر چه بهتر این جشن همکاری های لازم را به عمل آوردند، بلاخص حوزه دانشجویی، فرهنگی و مالی مرکز و خیر مقدم و تشکر و قدردانی می کنم از پرسنل زحمتکش خوابگاه که در این جلسه حضور بهم رساندند.

در ابتدای سخنانم آفریدگار یکتا و منان را سپاس می گویم که دوباره این فرصت را به ما داد تا گرد هم جمع شویم و بنده در این جایگاه با شما عزیزان به ایراد سخن بپردازم.

چند دقیقه ای بیشتر مزاحم وقت شما عزیزان نمی شوم و فقط مطالبی را پیرامون هفته خوابگاهها و اهمیت آن، که این برنامه به همین مناسبت برگزار شده است، خدمتتان عرض می کنم.

19 اردیبهشت لغایت 25 اردیبهشت ماه امسال مصادف است با هفته خوابگاه های دانشجویی و به این اسم نامگذاری شده، که در این راستا واحدهای تابعه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها، با همکاری یکدیگر برنامه های متنوع و مفرحی را جهت بزرگداشت این هفته برگزار می کنند.

هر هفته از روزهای این هفته به مناسبتی نامگذاری شده است که عبارتند از :

 روز اول :خوابگاه و دانشجو نامیده شده و در واقع برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی کلیه امور خوابگاهی می باشد.

روز دوم : خوابگاه و مدیریت بهتر عنوان شده که دعوت از دانشجویان برای نوشتن مقاله با عناوین مختلف همچون: « خوابگاه و مشاوره » و تحویل مقالات پس از هفته خوابگاه ها به مرکز مشاوره جهت جمع بندی کلی آنها.

روز سوم : خوابگاه و مشاوره است که آموزش دانشجویان در جهت تغییر نگرش به امور مشاوره و آسیب شناسی اجتماعی و تشویق گروه هدف جهت مراجعه به دفاتر مذکور می باشد.

روز چهارم : خوابگاه و ورزش به عنوان اولین سطح حفظ سلامت و تشویق به امر ورزش است.

روز پنجم: خوابگاه و شهر می باشد و دعوت از مسئولین شهر و صحبت با آنها در رابطه با کمبودها و مشکلات خوابگاه.
روز ششم : خوابگاه و بهداشت فردی و جمعی نامگذاری شده که ایراد سخنرانی و برگزاری نشست درون خوابگاهی با حضور کارشناسان و مسئولین امور بهداشتی می باشد.

روز هفتم: خوابگاه و امور فرهنگی عنوان شده که ایجاد هماهنگی با ائمه جمعه در خصوص اختصاص بخشی از سخنرانی به ضرورت مشارکت مردمی در امر تجهیز و توسعه خوابگاه های دانشجویی و تاًکید بر سنت حسنه وقف و اهداء و حضور مسئولین دانشگاه و دانشجویان به صورت منسجم و یکپارچه در نماز جمعه و در پایان تقدیر و معرفی دانشجویان فعال و موفق در عرصه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه است.

درمورد اهداف برگزاری هفته خوابگاه ها باید به عرضتان برسانم آنچه که گفته شده عبارتند از :

1. آشنایی مسئولین دانشگاه و نهادهای شهری با مشکلات خوابگاه های دانشجویی و کمک برای رفع مشکلات.

2. افزایش مشارکت دانشجویان در نگهداری خوابگاه ها، بهداشت عمومی ، حفظ و ارتقاء بهداشت خوابگاه ها.

3. تشویق و تقدیر از دانشجویان خوابگاهی به عنوان خوابگاه نمونه، اتاق نمونه و تقدیر و تشکر از پرسنل خوابگاه ها جهت ایجاد انگیزه برای بهبود وضعیت موجود

4. ترویج خوابگاه سازی به عنوان یک ارزش و جذب کمک های مردمی

در کل باید گفت : هدف از برگزاری هفته خوابگاه ها توجه بیشتر به دانشجویان ساکن در خوابگاه ها می باشد.در حال حاضر در شهرستان کوهدشت 2 خوابگاه خودگردان و مجوز دار داریم که هر دو خوابگاه دخترانه می باشند. و 120 نفر از دانشجویان ما در این خوابگاه ها اقامت دارند. البته امیدوارم با مشارکت بخش خصوصی، نهادها و پیگیری مسئولین شهرستان تعداد این خوابگاه ها در شهرستان کوهدشت افزایش یابد.

عزیزان محیط خوابگاه یک محیط دوست داشتنی است، باید در این محیط به رفاقت ها عمق بخشید تا در آینده باعث افزایش مسئولیت اجتماعی گردد.

زندگی خوابگاهی خاطرات دوست داشتنی و ماندگاری دارد و امیدوارم شما همیشه در آن به خوبی یاد کنید.

وظیفه ما هم فراهم کردن شرایطی برای شما عزیزان است تا با آسایش و آرامش به درس خواندن بپردازید. البته شاید نتوانیم انتظارات شما را به طور کامل برآورده کنیم. اما تمام سعی و تلاش ما این است که محیطی بدون دغدغه برای شما عزیزان فراهم نماییم.

خداوند جویندگان علم را دوست دارد و برای ما نیز افتخار بزرگی است که شرایط را برای این قشر از جامعه به گونه ای فراهم کنیم که در کنار مسائل علمی به مسائل معنوی نیز بپردازید. تمام سعی ما این است که در آینده نه چندان دور، دانشگاه و خوابگاه ها را گسترش دهیم و فضای بیشتری برای شما عزیزان فراهم نماییم.

البته شما عزیزان نیز پیشنهادات و انتقادات سازنده خود در این زمینه را ارایه دهید تا با مشارکت یکدیگر گام های مؤثرتر و بلندتری برداریم.

بیش از این مصدع اوقات شما سروران و عزیزان نشده و با ذکر صلواتی همگی را به خداوند منان می سپارم.

و من الله التوفیق

همچنین مدیر محترم دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر خدایاری در این مراسم فر مودند: امسال از 19 تا 25 اردیبشهت ماه هفته خوابگاه ها نامگذاری شده است. دکتر قنبری قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی طرح تغییر نام خوابگاه های دانشجویی به سرای دانشجویی را دادند. دکتر خدایاری گفتند: یکی از اهداف هفته خوابگاه ها ترویج همدلی و همزبانی بین مسئولان و دانشجویان است. ترویج خوابگاه سازی به عنوان ارزشی که از نظر اسلامی یک نیاز اساسی برای جامعه است با دعوت از مسئولان شهری و خیرین جهت ساختن خوابگاهی که در شأن دانشجویان باشد انجام می شود که امیدواریم این خوابگاه سازی به عنوان فرهنگ اشاعه داده شود.

ایشان همچنین در خصوص عادلانه سازی توزیع امکانات در خوابگاه های دانشجویی فرمودند: امیدواریم در سال تدبیر و امید امکانات بیشتری برای مناطق محروم اختصاص یابد.

 درادامه این مراسم که با حضور گروه هنری سیقاف نیز همراه بود برنامه های شاد و متنوعی از جمله موسیقی و نمایش های طنز به اجرا درآمد. همچنین از سه نفر از اساتید برتر مرکز آموزش عالی کوهدشت جناب آقایان مرادعلی دیربازیان از گروه زبان و ادبیات انگلیسی، محمد معین اولاد قباد از گروه ریاضیات و کاربردها و دکتر بهمن هوشیاری از گروه زبان و ادبیات فارسی تجلیل به عمل آمد.

اهدا جوایز مسابقات قرآنی ، فرهنگی و ورزشی بخش دیگری از این مراسم بود که جوایز کلیه مسابقات برگزار شده در نیمسال دوم سال تحصیلی  97-1396به برندگان اهدا گردید. همچنین به اعضای سه اتاق نمونه خوابگاه فاطمیه (س) این مرکز جوایزی اهدا گشت. و کلیپ های در خصوص میلاد حضرت ولی عصر (عج) و کلیپ های دانشجویی به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰
۱۴۳۹ بازدید