اطلاعیه

برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) و همایش شعر و موسیقی گرامیداشت روز معلم

۱۳۹۷/۰۲/۱۸

جشن میلاد امام زمان (عج) و همایش گرامیداشت روز معلم در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت برگزار گردید.

این همایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت و دانشگاه های کوهدشت روز دوشنبه مورخ 2/17 و با حضور دکتر ملکی ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت و اساتید و دانشجویان و کارکنان این مرکز و رؤسا و اساتید و دانشجویان و کارکنان سایر دانشگاههای شهرستان کوهدشت و مهمانانی از دیگر ادارات و ارگانهای کوهدشت و همچنین اعضای شورای اداری و تأمین و شورای شهر شهرستان کوهدشت برگزار گردید.

در این مراسم دکتر شهرام ملکی ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت به نمایندگی از رؤسای سایر دانشگاههای شهرستان کوهدشت به ایراد سخنرانی پرداختند. متن سخنرانی دکتر ملکی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین ان خیر ناصرا و معین و الحمدلله رب العالمین

با نام و یاد خدای بزرگ و خداوند جان و خرد

در ابتدای جلسه به رسم ادب خیر مقدم عرض می نمایم خدمت بخشدار محترم مرکزی شهرستان کوهدشت جناب آقای مهندس منصوری، جناب آقای مهندس جعفری ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت، برادر عزیز جناب آقای سرهنگ سوری جانشین محترم فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کوهدشت، برادر عزیز جناب سرهنگ امرایی جانشین محترم نیروی انتظامی شهرستان کوهدشت، جناب آقای رفیعیان ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت، رئیس محترم شورای شهرستان کوهدشت جناب آقای تیموری، اعضای محترم شورای شهر و کارکنان عزیز و زحمتکش شهرداری و دیگر مدیران و مسئولین محترم شهرستان که با توجه به مشغله کاری فراوانشان، قبول زحمت نموده اند و دعوت ما را پذیرا شده ودر این جلسه شرف حضور دارند. تشکر و قدردانی می نمایم و خیر مقدم و تشکر و قدردانی دارم از حضور گرانقدر رؤسای محترم دانشگاههای شهرستان کوهدشت و بالاخص اساتید بزرگوار، فرهیخته و زحمتکش و همچنین کارکنان عزیر و زحمتکش دانشگاه ها و جامعه دانشگاهی، که با همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، پایه گذار این مراسم بوده و به پاس قدردانی از زحمات اساتید دانشگاه برگزاری این جلسه را انجام دادند.

عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت شما دانشجویان عزیر و فرهیختگان جوان، امیدهای آینده و افتخار آفرینان جامعه اسلامی و تشکر و قدردانی می کنم از شما عزیزان که در این جلسه به پاس تشکر و قدردانی از زحمات اساتید خود حضور بهم رساندید.

همانطور که می دانید این جلسه به مناسبت روز معلم و بزرگداشت مقام شامخ و منزلت معلم و استاد برگزار شده است.

در تاریخ کشور ما روز 12 اردیبهشت ماه که روز شهادت فیلسوف عالی مقام، استاد شهید مرتضی مطهری می باشد، روز معلم نامگذاری شده و هر ساله در این روز به پاس قدردانی از زحمات اساتید و معلمان گرامی مراسم بزرگداشتی برگزار می گردد.

این روز، روز من، روز تو، روز تمام معلمان فداکاری است که از آرامش، سلامتی، زندگی راحت گذاشتند تا اندیشه و اندیشیدن در این خاک ریشه دوانده و تنومند شود. سوختند تا ایران و ایرانیان زنده و جاوید بمانند.

روز استاد محسن خشخاشی بروجردی که با چاقوی ناجوانمردانه شاگردش در کلاس درس مظلومانه به شهادت رسید.

روز حمید کنگوزهی معلم سیستانی که فداکارانه زیر آوار ماند تا شاگردش را از حادثه ای دلخراش نجات دهد.

روز اکبر عابدی که خود سوخت تا دانش آموزانش را نجات دهد.

روز کاظم صفرزاده که در لرستان جان خود را دسیلاب از دست داد تا دانش آموزش زنده بماند.

روز حسن امید زاده که در گیلان برای نجات دانش آموزانش از آتش، زیبایی چهره اش را هدیه کرد.

روز حمیده دانش که در مشهد غرق شد تا دانش آموزانش را نجات داده و درس ایثار را به دیگر دانش آموزانش بیاموزد.

روز واعظی نصب که در اردو برای نجات دانش آموزان از سقوط تیر دروازه خود را سپر بلا کرد.

روز امیر صادقی معلم مشکین شهری که برای نجات دانش آموزانش از ریزش سقف مدرسه کانکسی اش در زیر آوار ماند.

روز محمد علی محمدیان که موی خود را تراشید تا شاگرد بیمارش غم به چهره نیاورد.

روز علی بهاری که بخشی از کبدش را به دانش آموزش اهدا کرد.

روز معصومه خوش کام که بعد از عمل دیسک کمرش، با تخت در کلاس درس حاضر شد تا فداکاری را کامل کند.

روز احسان موسوی و روز ثریا مطهر زاده که تمام دارایی خود را برای درمان دانش آموزشان هزینه کردند.

روز تمام معلم هایی که در گم نامی، تمام هستیشان را دادند و کسی آنها را نشناخت و مدال افتخاری نگرفتند.

روز تو، روز من، روز ما، که اگر عشق نبود، هیچ نیازی، هیچ نیازی نمی توانست مجبورمان کند که با همه وجود، روح و جان و جوانیمان را فدای کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم کنیم.

این را بدانید که معلمی شغل نیست، بلکه عشق است. قشنگ ترین روز خدا بزرگداشت پاکترین شغل دنیا که شغل انبیاست بر شریف ترین بندگان خدا مبارک باد.

در خاتمه مجدداً روز معلم را خدمت تمامی معلمان فداکار ایران بالاخص معلمان و اساتید شریف و زحمتکش استان لرستان و شهرستان کوهدشت تهنیت و تبریک عرض می کنم و انشاالله شما دانشجویان بتوانید از پیروان راستین اساتید خود باشید. بیش از این مصدع اوقات نمی شوم و با ذکر صلوات شما سروران و عزیزان را به خدای منان می سپارم.

و من الله التوفیق

همچنین بخشدار محترم مرکزی کوهدشت جناب آقای مهندس منصوری در این همایش ضمن گرامیداشت مقام و منزلت و جایگاه معلم طی سخنانی فرمودند: نقش و جایگاه استاد شهید دکتر مطهری که تلاشهای زیادی در راه روشنگری و ارائه نسخه هایی از دین مطابق با نیازهای جامعه زمان خود ارائه داد بر کسی پوشیده نیست. نقش و جایگاهی که به جایی رسید که جان خود را در این راه از دست داد و به شهادت رسید.

ایشان فرمودند: امام چه زیبا فرمودند: معلمی شغل انبیاء است. همانطوری که انبیاء در راه روشنگری انسانها تلاش کردند معلم و استاد ما در جامعه ما که جامعه اسلامی است در راه رسیدن به کمال انسانها تلاش می کند. این نقش را معلم بر عهده دارد. آنچه که از معلم و استاد دانشگاه انتظار می رود ساختن انسانهاست. انسانی که بتواند در همه زمینه ها به رشد و توسعه و عمران کشور کمک کند. ما وظیفه داریم از ظرفیت علمی دانشگاهها برای توسعه شهرستان کوهدشت استفاده کنیم. اگر هر کدام از اساتید طرحی، برنامه ای متناسب با ظرفیت های شهرستان برای توسعه کوهدشت دارند حتماَ ما در مجموعه فرمانداری از آن استقبال خواهیم کرد.

آقای منصوری در خاتمه گفتند: اگر ما می خواهیم پیشرفت کنیم باید زیر ساختهای آموزشی را تقویت کنیم و به استاندارد مورد نیاز برسانیم.

در این مراسم از کلیه اساتید مرکز آموزش عالی کوهدشت و اساتید دیگر دانشگاه ها تجلیل بعمل آمد. همچنین چند نفر از شاعران کوهدشتی از جمله آقایان حشمت آزادبخت، اسد آزادبخت، حجت علی پور، بهروز نظری، مرتضی خدایگان و امین کونانی اشعاری را به زبان فارسی و لکی برای حاضران سرودند. و هنرمندان و هنر جویان کانون موسیقی شهرستان کوهشت به اجرای چند قطعه موسیقی فارسی و محلی پرداختند.

 

 


۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰
۱۴۲۴ بازدید