اطلاعیه

برگزاری همایش تجلیل از خانواده شهدای دانشجو شهرستان کوهدشت

۱۳۹۶/۰۸/۰۹

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانشجویی و به منظور گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی همایش تجلیل از خانواده محترم 4 دانشجوی شهید شهرستان کوهدشت شهیدان مجتبی آدینه وند، اسماعیل هادیان، جهانشاه آزادبخت و محمد علیم عباسی روز دوشنبه مورخ 96/8/8در مرکز آموزش عالی کوهدشت توسط بسیج دانشجویی این مرکز با همکاری بسیج دانشجویی سپاه پاسداران کوهدشت برگزار گردید. این همایش با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کوهدشت حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی و فرماندار محترم شهرستان کوهدشت جناب آقای مهندس فردی بیرانوند، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین گراوند، معاونت محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان حجت الاسلام و المسلمین فاضلی، دکتر یونسی معاونت محترم دانشجویی دانشگاه لرستان، آقای جزایری معاون محترم مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سرهنگ پاسدار آقای کرمی فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان کوهدشت، سرهنگ پاسدار آقای حقی زاده فرمانده محترم ناحیه مقامت بسیج شهرستان کوهدشت، دکتر حسنی رئیس دانشگاه پیام نور، آقای جعفری رئیس اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی، آقای یاراحمدی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و آقای ولی پوری رئیس دانشگاه علمی و کاربردی برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر شهرام ملکی رئیس محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت ضمن عرض تسلیت فرارسین اربعین حسینی و سالروز شهادت حسین فهمیده و همچنین عرض تبریک روز بسیج دانشجویی از حضور کلیه مهمانان حاضر در جلسه تشکر نموده و فرمودند: همایش امروز همزمان با روز نوجوان و بسیج دانشجویی به پاس تجلیل از خانواده محترم 4 دانشجوی شهید جان بر کف شهرستان کوهدشت برگزار گردیده، چرا که خانواده های شهدا چشم و چراغ و گل سرسبد نظام جمهوری اسلامی هستند و همه ما وظیفه داریم آنها را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم. به تعبیر قرآن خداوند متعال خریدار جان شهداست و چه سعادتی بالاتر از این در دنیا وجود دارد. جایگاه و مقام والای شهدای عزیز هیچگاه برای ما قابل درک نیست و شهدای گرانقدر با تقدیم جان خود چراغ های هدایت و راهنمای زندگی دیگران شده اند. شهداء به مانند سرور شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فروزنده راه و زندگی بشریت هستند و به طور حتم ما امنیت کنونی کشور را مدیون شهداء و خانواده آنها هستیم. استقلال، آزادی و تمامیت ارضی ما مرهون خون شهداست و اگر امروز در برابر دشمنان اسلام و کشور قد برافراشته ایم و با قدرت در برابر یاوه گویی های آنها ایستادگی کرده ایم، به خاطر همین ایثار و فداکاری شهداست.

در دوران پر شکوه و پر حماسه هشت سال دفاع مقدس، ملت شریف و بزرگوار ایران با حرکتی ده دقیقه ای به خط مقدم دفاع از اسلام می رسیدند، اما امروز این خط دفاع از اسلام به آن طرف مدیترانه نیز رسیده، که این مهم به برکت خون شهدای مدافع حرم محقق گردیده که ادامه نیز دارد و باید گفت نعمت پشت سر نعمت به ما می رسد و ما باید قدردان این نعمتها و خون پاک شهدا باشیم.
مادران شهدا اسوه ها و نمونه هایی ماندگار از صبر و استقامت می باشند و باید گفت: خوشا به حال مادران شهید و احسنت به فرزندشان. دکتر ملکی از دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه کوهدشت و حوزه بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت شهرستان کوهدشت که پایه گذار این همایش بودند تشکر و سپاسگزاری نمودند.

فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهدشت جناب سرهنگ پاسدار حقی زاده سخنران بعدی مراسم ضمن تقدیر از دکتر ملکی و دانشجویان برگزار کننده این مراسم فرمودند: آیات و روایات بسیاری جایگاه و اجر شهید و شهادت را بیان می کند و این شهدای دانشجو از افتخار آفرینان شهرستان کوهدشت بودند. و در ادامه سخنانشان فضای جلسه را  با ذکر خاطراتی از شهدا مزین نمودند. ایشان فرمودند:  باید در همه مراحل رهنمود امام (ره) و رهبری و وصایای شهدا برای ما ملاک باشد. شهدا حوادث امروز را می دیدند. شهید جهانشاه آزادبخت در وصیت نامه اش می نویسد: وحدت و یکپارچگی را حفظ کنید و از تفرقه پرهیز نمایید. تفرقه عامل سقوط در جامعه است. سرهنگ حقی زاده گفتند: حضور در چنین برنامه هایی و اجرای این برنامه ها برای ما توفیق است. شهدا احتیاجی ندارند ما باید از شهدا و امام(ره) و رهبری فاصله نگیریم.

نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان کوهدشت حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی نیز در این مراسم طی سخنانی فرمودند: باید بدانیم در چه شرایطی قرار داریم. ما باید عمار گونه باشیم دو پهلو و القای شبهه کردن نباید باشد. عمار هر جا لازم بود از امیرالمونین دفاع می کرد. باید انسان هوشیار باشد شهدا عمارگونه رفتند. وصیت نامه شهدا همه اش عمارگونه، اخلاص و دقیق است. در زمانی تشیع و امام را یاری کردند که دنیا و استکبار بر علیه ما بود. ما تابع قرآن و دینیم و نمی خواهیم رعایت مصلحت را نکنیم. ما با دنیا دعوا نداریم یک نکته اساسی وجود دارد: ما باید هوشیارانه حرکت کنیم. تبیین حقایق افراط گرایی نیست. حضرت زهرا (س) می فرمایند: ما اگر بودیم باعث وحدت جامعه بودیم. شهدا می خواستند این راه را ادامه دهند. وظیفه امروز ما دفاع از دین و اسلام و خط روشن ولایت و شرف است. امروز جنگ نرم است باید محیط دانشگاه محیط علم و فضیلت و دقت باشد.

سخنران بعدی مراسم یاواره شهدای دانشجو مرکز آموزش عالی کوهدشت، آقای مهندس فردی بیرانوند فرماندار محترم شهرستان کوهدشت، فرمودند: ما برای تحلیل یک پدیده باید با رجوع به کلام بزرگان ابتدا آن پدیده را بشناسیم. اگر بخواهیم بدانیم شهدا که هستند و چه کردند و چه وظیفه ای بر عهده ماست باید به کلام مقام معظم رهبری اشاره کنیم که می فرمایند: برگزاری یاواره شهدا کمتر از شهادت نیست. این یعنی خط مشی ما. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیای پرآشوب کنونی در آرامش به سر می برد به خاطر خون پاک شهداست. مقام معظم رهبری در مورد خانواده شهدا می فرمایند: خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند. خوشبختانه یادواره ی شهدا در کوهدشت با عشق و انگیزه برگزار می گردد. این وظیفه ی ماست که شهدا را تجلیل و تکریم کنیم.


معاون محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان حجت الاسلام و المسلمین فاضلی نیز طی سخنانی به نقش زنان در زمینه شهادت اشاره کردند و فرمودند: حدیث قدسی می فرمایند: اگر توی پیامبر نبودی زمین و آسمانی نبود، اگر علی نبود نه توی پیامبر بودی نه آسمان و زمینی و اگر فاطمه نبود نه علی بود نه پیغمبر و نه آسمان و زمینی. با توجه به این حدیث حضرت زهرا (س) میوه و ثمره هستی و عصاره خلقت است. خانم ها این توان را دارند که کسی مانند حضرت زهرا (س)که عصاره خلقت است شوند ولی اگر در مسیر صحیح نباشند می توانند جامعه را به جهنم تبدیل کنند. مادران شهدا عزیزانی تربیت کردند که افتخار آفریدند این ثمره ایثار مادران و پدران شهدا بوده است. ایشان در ادامه اشاره کردند که شهدا افسار نفس را دست شیطان ندادند و این بزرگواری پدران و مادران شهداست که توانستند آنها را اینگونه تربیت کنند. ما اگر می خواهیم مسیر شهدا را ادامه دهیم باید وصایا و زندگی آنها را مطالعه کنیم.


معاون محترم مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان جناب آقای جزایری نیز در ادامه مراسم طی سخنانی فرمودند: رسول اکرم (ص) می فرمایند: ما چند جور شهید داریم همین که یک نفر دوستدار ولایت علی بن ابی طالب (ع) باشد ولو در بستر بمیرد او شهید است. همچنین کسی که در راه تزکیه ی نفس بمیرد شهید است. و هر کس که از خانه برای کسب علم بیرون رود و بمیرد شهید است. شهادت درجاتی دارد از خدا بخواهیم که به مراتب شهادت نائل بیایم و مرگ ما شهادت باشد.
در این مراسم با اهدا لوح و هدیه از خانواده شهدای دانشجو تقدیر به عمل آمد. همچنین مداحی و ذکر نوحه در رثای شهدا و پخش کلیپ هایی در خصوص شهدا  بر معنویت فضای مراسم افزود.

 


 


۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰
۱۵۵۸ بازدید