اطلاعیه

برگزاری مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خوابگاه فاطمیه (س) مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

مراسم شام شهادت حضرت فاطمه زهر(س) شب جمعه مورخ95/12/12 با حضور حاج آقا فاضلی معاون محترم نهاد رهبری دانشگاه لرستان و آقای سپهوند مدیر محترم اجرایی نهاد استانی در خوابگاه فاطمیه(س) مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار گردید. در این مراسم که توسط امور فرهنگی و بسیج دانشجویی مرکز برگزار شد ابتدا نماز جماعت مغرب و عشا اقامه گردید سپس حاج آقا فاضلی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای سخنانش ضمن اشاره به اینکه اسلام در همه زمان های زندگی انسان حتی قبل از تولد و بعد از مرگ برنامه هایی برای وی دارد و انسان باید به قدر نیازی که دارد از این برنامه ها استفاده کند، به مسئله روح و مرگ پرداختند و فرمودند: کسی که از دنیا می رود دستش از دنیا کوتاه می شود و کسانی که باقی می مانند باید باقی الصالحاتی برای وی بفرستند. به یاد اموات بودن خوب است. حتی گفتن یک سبحان الله ثوابش خیلی سریع به دست اموات می رسد. مؤمنین پس از مرگ وارد عالم ملکوتی وادی السلام که در نجف اشرف قرار دارد می شوند و انسان های بدکردار به عالم ملکوتی برهوت که بیابانی در یمن است وارد می شوند. ایشان در ادامه گفتند: روح انسان مکان و زمان نمی پذیرد انسان تا وقتی زنده است روح اشراف و کنترل کامل بر بدن دارد.  روح داخل بدن نیست اگر داخل بدن بود باید هر قسمتی که از بدن کم می شد قسمتی از روح هم کم می شد در صورتی که هر قسمتی که از بدن انسان کم می شود فقط روح اشراف خود را از آن قسمت بدن بر می دارد. حاج آقا فاضلی در ادامه با اشاره به چند نمونه از افرادی که معلولیت شدید دارند ولی کارهای بزرگی در انجام داده اند و مقام های بزرگی کسب کرده اند گفتند: انسان توانایی های زیادی دارد و اگر بخواهد می تواند از توانایی های خود استفاده کرده و افتخارات بزرگی کسب نماید لذا در روایات آمده است که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: ملعون است کسی که قطعه زمین داشته باشد ولی فقیر باشد. ایشان سپس فرمودند:  اطلاعات ما در مورد معاد ومرگ ناقص است و اگر بخواهیم در مورد مرگ و معاد بدانیم باید در مورد خواب تفکر کنیم.  در خواب روح اشرافش را نسبت به بدن کم می کند ولی کامل از بدن جدا نمی شود.
سپس به روایتی از حضرت فاطمه(س)  اشاره کردند که حضرت فاطمه (س) فرمودند:  وقتی که بستر خواب را گسترده بودم رسول خدا(ص) بر من وارد شد و فرمود ای فاطمه نخواب مگر آنکه چهار کار را انجام داده باشی اول:  قرآن را ختم کرده باشی، دوم:  پیامبران را شفیعت گردانی، سوم:  مؤمنین را از خود راضی گردانی و چهارم: حج عمره را به جا آورده باشی سپس ایشان شروع به خواندن نماز کرد صبر کردم نماز پیامبر(ص) تمام شد عرض کردم یا رسول الله مرا به چیزهایی امر کردی که هیچ از آنها آگاه نیستم، تبسمی کرد و فرمود: چون سوره « قل هوالله احد» را سه بار خوانده باشی مثل این است که قرآن را ختم کرده ای، چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات بفرستی شفیع کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود،  چون برای مؤمنین طلب استغفار کنی همه از تو راضی خواهند شد و چون بگویی « سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اکبر» حج عمره را به جا آورده ای.
حاج آقا فاضلی در ادامه گفتند: در اسلام برنامه های زیادی مثل تسبیحات حضرت زهرا، آیة الکرسی و ... وجود دارد و حدیث مذکور یک برنامه برای قبل از خواب است و همه این برنامه ها برای سعادت انسان است . متأسفانه مدرنیته انسان امروزی را مغرور کرده و خدای وجودی انسان امروزی افول و نزول کرد و انسان به جای اینکه خدا را بزرگ بداند خود را بزرگ می داند و این خدا هر چه بزرگ تر باشد انسان می فهمد که چیزی نیست. در عصر حاضر انسان چاره ای جز حرکت به سمت معنویت ندارد و چه الگویی بالاتر از حضرت زهرا(س) که مقام ایشان شاید از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) پایین تر باشد ولی از همه ائمه بالاتر است. به حکم این روایت قدسی که می فرماید: ای پیامبر لولاک لما خلقت الافلاک، لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما، حضرت فاطمه عصاره خلقت است.  امام زمان(عج) می فرماید: همه ما حجت بر شماییم و مادر ما اهل بیت حجت بر ماست. حاج آقا فاضلی در پایان سخنانشان فرمودند: پس ما باید عظمت فاطمیه را درک کنیم و بیشتر در مورد آن مطالعه و تفکر کنیم. در ادامه این مراسم حدیث کسا توسط ایشان قرائت گردید و با ذکر نوحه و توسل عزاداری صورت گرفت. 

 


۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰
۲۵۲ بازدید