اطلاعیه

افتتاح مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری شهرستان کوهدشت در مرکز آموزش عالی کوهدشت

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری شهرستان کوهدشت وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه لرستان در مرکز آموزش عالی کوهدشت روز دوشنبه مورخ 1395/11/18 افتتاح گردید. هدف از ایجاد این مرکز شکوفایی خلاقیت و جذب افراد فناور و جذب ایده های خلاق، هدایت نوآوران به سمت ایجاد مؤسسات دانش بنیان و پذیرش آنها در مراکز رشد در توسعه کارآفرینی و فناوری شهرستان کوهدشت می باشد. مراسم افتتاح مرکز شکوفایی خلاقیت و نوآوری شهرستان کوهدشت با حضور معاون محترم استانداری لرستان جناب آقای مهندس غضنفری، فرماندار محترم شهرستان کوهدشت جناب آقای مهندس فردی بیرانوند، ریاست محترم دانشگاه لرستان جناب آقای دکتر عزیزی، بخشدار مرکزی شهرستان کوهدشت جناب آقای کوشکی، دکتر شاکرمی رئیس پارک علم و فناوری لرستان و دکتر ملکی رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار گردید.


در این مراسم دکتر شاکرمی فرمودند: بعد از یک ‌سال از راه ‌اندازی این مرکز، فناوری شهرستان کوهدشت از طریق این مرکز رصد می شود و چنانچه پتانسیل بالایی در شهرستان کوهدشت در زمینه نوآوری مشاهده گردد تلاش بعدی در جهت تبدیل این مرکز به مرکز رشد از طریق دفتر گسترش می باشد. این سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همه شهرستان ها می باشد که به جهت جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه، ابتدا پتانسیل سنجی انجام می‌گیرد. دکتر شاکرمی ادامه دادند: کوهدشت با وجود 11 هزار دانشجو و نیز 14 هزار دانشجوی فارغ التحصیل این شهرستان پتانسیل بالایی در زمینه فناوری و خلاقیت دارد که در صورت تلاش مجموعه این مرکز و تبلیغات مفید از طرف فرماندار کوهدشت جهت شناسایی و جذب افراد خلاق و فناور و با توجه به وجود پتانسیل فضایی و امکانات لازم در این مرکز پس از یک سال مرکز شکوفایی و نوآوری و خلاقیت کوهدشت به مرکز رشد تبدیل خواهد شد. این مرکز اولین مرکز خلاقیت و نوآوری استان لرستان در سال 1395 می باشد که جز پروژه های اقتصاد مقاومتی می باشد. در این مراسم آقای مهندس غضنفری معاون محترم استانداری لرستان نیز گفتند: امیدواریم مراکز خلاقیت و شکوفایی با برنامه ریزی خوب مجموعه آموزش عالی و پارک علم و فناوری تا نهایت که ایجاد شرکت های دانش بنیان است به حرکت خود ادامه دهند. ایشان در ادامه فرمودند: با توجه به اینکه شهرستان کوهدشت و بخش های تابعه از مناطق با استعداد استان لرستان می باشد و گاهاً دیده می شود افرادی از شهرستان کوهدشت طی در خواست های خود جهت طرح ایده های نو به دستگاه های مختلف مراجعه می کنند، استقرار این مرکز در شهرستان کوهدشت می تواند این مشکل را رفع نماید.


 در ادامه دکتر شاکرمی در خصوص روند کاری این مرکز اعلام نمودند: در این مرکز پس از دریافت درخواست متقاضیان نوآور توسط دبیرخانه این مرکز، جنبه های علمی و فنی ایده بررسی و در صورت تأیید پرونده مربوطه جهت بررسی نهایی به پارک علم و فناوری معرفی می گردد. و در صورت پذیرش نهایی امکانات و خدمات مورد نیاز به فناور ارائه می شود. 
در پایان دکتر شاکرمی از حمایت های ریاست دانشگاه لرستان جناب آقای دکتر عزیزی و ریاست مرکز آموزش عالی کوهدشت جناب آقای دکتر ملکی به جهت همکاری های لازم در راه‌اندازی این مرکز در مرکز آموزش عالی کوهدشت تقدیر و تشکر نمودند.


۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰
۴۰۵ بازدید