اخبار

برگزاری مراسم مجازی بزرگداشت روز دانشجو در مرکز آموزش عالی کوهدشت

 

مراسم بزرگداشت روز دانشجو به صورت مجازی در مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد

 این نشست با حضوررئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت، دکتر امین طاهری گراوند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکترحبیب حاتمی کن کبود، اساتید، کارکنان و دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت، از طرف امور فرهنگی این مرکز برگزار گردید.

 

علم ورزی و علم جویی از اصلی ترین ویژگی های دانشجوی موفق

در ابتدای این نشست رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت، دکتر طاهری گراوند شهادت دکتر فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و فناوری وزارت دفاع کشورمان را تسلیت گفت و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دانشگاه را یکی از سلاح­های پیشرفت کشور بر شمردند، ضمن تبریک روز دانشجو به بیان جایگاه والای دانشجو در تحول و اعتلای جامعه به بیان ویژگی های دانشجو موفق و تاثیر گذار پرداختتند و علم جویی و علم ورزی را از اصلی ترین ویژگی­های یک دانشجوی موفق عنوان کردند. ایشان پرسشگری، مطالبه­گری، صاحب اندیشه و هدف بودن، در صحنه بودن و داشتن شعور و احساس جمعی، اخلاق مداری و دغدغه مند بودن را از دیگر ویژگی های دانشجوی موفق برشمردند.

 

دانش باید همراه با کسب بینش باشد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاتمی نیز طی سخنانی ضمن تبریک روز دانشجو به اهمیت بالای  کسب علم در تعالیم دینی اسلام اشاره کردند و گفت این حدیث پیامبر که می فرماید : "اطلبوا العلم من المهد الی اللحد "محدودیت زمانی را برای تحصیل علم از بین می برد. وی ادامه داد: دانش باید با کسب و ارتقای بینش باشد . وقتی روز دانشجو ارزشمند شد که در سال ۱۳۳۲ خواستند دانشجو را از استعداد و توانایی محروم کنند ولی نتوانستند.‌

 

سخن اساتید :

در ادامه دکتر اکرم‌ رمضان زاده عضو هیات علمی رشته زبان و ادبیات انگلیسی مرکز، این رشته و گرایشات و آینده شغلی آنرا برای دانشجویان جدیدالورود تشریح کرد و آقای اولادقباد از اساتید گروه ریاضیات و کاربردها در سخنانی گفت : زندگی دانشجویی فرصتی برای کسب علم و اخلاق است و اشاره کرد مرکز آموزش عالی کوهدشت بااینکه مرکزی نوپاست فارغ التحصیلانی دارد که با رتبه های دو رقمی درمدارج تحصیلات تکمیلی دانشگاه های بزرگ کشور پذیرفته می شوند.

 

پرسش و پاسخ مجازی

در این نشست چند نفر از دانشجویان پرسش های خود را  در زمینه مشکلات یادگیری در فضای مجازی مطرح نمودند و دکتر طاهری به پرسش های آنان پاسخ داد.

 

معرفی دانشجویان برتر

قرائت اسامی دانشجویان برتر علمی سال تحصیلی ۹۹_۹۸، دانشجویان فعال فرهنگی و ۳ نفر از دانشجویان عضو خانواده ایثارگران نیز از  دیگر برنامه های این نشست بود که به آنها هدایایی نیز اهدا خواهد شد.

 


۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰
۴۵۱ بازدید