اخبار

برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری اربعین حسینی به همت بسیج دانشجویی و امورفرهنگی

۱۳۹۸/۰۷/۲۸

به گزارش خبرنگار فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت، به همت بسیج دانشجویی و امور فرهنگی این مرکز شب جمعه مورخ 26/7/98 مراسم سخنرانی و عزاداری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در خوابگاه فاطمیه برگزار گردید.

حاج آقا نوری از اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در این مراسم فرمودند: روایات متواتری از ائمه(ع) و پیغمبر(ص) داریم که زیارت امام حسین (ع) چقدر ثواب دارد. و قطعاً آدم عاقل هم در پی ثواب است. ولی در این میان موضوعی که مغفول مانده این است که به قول علامه جعفری و حضرت آیت الله جوادی عاملی در صورتی این زیارت دارای ثواب عظیم است که زائر امام حسین (ع)«عارف بحق» باشد یعنی حق امام را بشناسد بداند که امام کیست، فلسفه وجودی و قیام امام را بشناسد. یعنی باید تفکر کنیم و مقلد صرف نباشیم. بخصوص در شأن یک دانشجو و طلبه این است که مقلد صرف نباشد. ایشان در ادامه گفتند : در جوامع غربی مدلها الگو هستند ولی در اسلام ما این را نمی پسندیم که کسی زن بودن خود را موضوع تجارت کند.

استاد حوزه علمیه باقرالعلوم و امام جماعت مرکز آموزش عالی کوهدشت سپس تصریح کردند : پیغمبر راجع به اهل بیت خود سفارش کرده است و قطعأ ما باید در فلسفه وجودی ایشان و دستورات ایشان فکر کنیم. قطعاً اگر جامعه ما عامل به دستورات ائمه باشد ترقی خواهیم کرد.

ایشان سپس گفتند: همه خواهان رشد هستند اما متاسفانه بخصوص در بین قشر جوان رشد را در این می بینند که به کل گذشته و آداب و رسوم و دین پشت کنند. در صورتی که رشد در این نیست که به کل گذشته پشت کنیم. دین ولو قدیمی اش هیچ وقت کهنه نمی شود. سفارش دین به ما توجه به نظافت، نماز اول وقت، پرهیز از غیبت و دروغ، خوش رو بودن و خوش اخلاق بودن است و خوبی ها را به ما یادآوری می کند. اگر جایی بد سلیقه گی هایی دیده می شود از دین نیست. نباید اینها به حساب اسلام گذاشته شود. البته دانشجویان باید خودشان در دین تفکر و مطالعه نمایند.

در ادامه این مراسم با حضور آقای روشنی از طلاب حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) زیارت عاشورا قرائت گردید و مراسم با ذکر نوحه و عزاداری اربعین امام حسین (ع) به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰
۱۲۹۱ بازدید