اخبار

مراسم بزرگداشت روز حافظ و معارفه دانشجویان نو ورود با ریاست مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد.

۱۳۹۸/۰۷/۲۳

به گزارش خبرنگار فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت، این مراسم بعدظهر روز دوشنبه 98/7/22با حضور  اساتید، کارکنان و ریاست مرکز آموزش عالی کوهدشت دکتر خدایاری و نیز با همکاری و حضور شاعرانی از  انجمن  ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار گردید.

دکتر خدایاری با تبریک سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان نو ورود اظهار امیدواری کردند: دانشجویان نو ورود سالهای موفقیت آمیزی همراه با تهذیب و اخلاق داشته باشند.

ایشان در ادامه گفتند: رشته زبان انگلیسی راه ورود تکنولوژی و علوم و فنون نوین است. و همه علوم از ریاضیات به عنوان مادر و پایه خود استفاده می کنند. و ریاضیات به عنوان یکی از اصلی ترین علوم پایه کاربردهای فراوانی دارد.

آقای حجت علیپور از شعرا و حافظ شناسان انجمن ادبی شهرستان کوهدشت در سخنانی پیرامون شعر حافظ گفتند: هر چه ادبیات ما و حتی ادبیات جهان دارد از سه شاعر بزرگ مولانا، سعدی و حافظ است. اما حافظ یک استثناء می باشد که بنای عظیمی را بر جا گذاشت. ایشان فرمودند: مولانا سراسر گنج است اما بهم ریخته. ولی حافظ یک معماری عظیم با نظم و چیدمان خاصی بنا نهاده است که مختص خودش است ونمی شود یک خشت آنرا جا به جا کرد .  

آقای علیپور تشریح کرد: زبان هنری حافظ نسبت به بقیه شعرا بسیار بالاتر است و کلمات را به زیبایی کنار هم می گذارد و تمام کلماتش با هم ارتباط زیبایی دارند. سخن گفتن از زبان هنری حافظ بسیار سخت است.

ایشان در ادامه گفتند: حافظ از سرآمدان دوره عراقی است و عشق نکته برآمده این دوره بوده است. عشقی که از زمین تا آسمان ادامه دارد. عشقی که سازنده است و منفعل نیست. مانند عشقی که در دوران دفاع مقدس و در زندگی های معنوی خودش را نشان داده است.

در ادامه این مراسم آقای حشمت آزادبخت و مرتضی خدایگان از اعضای انجمن ادبی اداره ارشاد و خانم کوثر درویشی دانشجوی مرکز ، اشعاری را به زبان فارسی و لکی قرائت نمودند. اجرای مسابقه مشاعره و تفألی به حافظ از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

م. میرآقایی

امور فرهنگی و فوق برنامه

 


 


۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰
۱۸۴۵ بازدید