اخبار

برگزاری کرسی آزاداندیشی " روابط دختر و پسر در فضای مجازی"

۱۳۹۸/۰۲/۱۱

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

در ابتدای این کرسی آزاداندیشی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضلی معاون محترم نهاد رهبری دانشگاه لرستان و حاج آقا علیپور کارشناس  محترم نهاد رهبری دانشگاه لرستان و در روز یکشنبه مورخ 98/2/8 برگزار گردید، حاج آقا فاضلی در توضیحی اجمالی به بیان موضوع کرسی پرداختند. سپس دانشجویان موافق و مخالف نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص آسیب ها و فرصت های روابط دختر و پسر در فضای مجازی بیان نمودند.

دانشجویان مخالف استدلال کردند که این گونه روابط باعث  افزایش سطح توقعات دو جنس مخالف از همدیگرو پیامدهای نامناسبی در زندگی مشتر ک می گردد. همچنین هدف و دیدگاه دختران و پسران از اینگونه روابط با همدیگر متفاوت است. که در نهایت دختران متوجه آسیب بیشتری می شود. آنان همچنین دروغ پردازی و شخصیت سازی های کاذب را از جمله دلایل مخالفت خود با اینگونه روابط بیان کردند.

دانشجویان موافق این کرسی، وجود رابطه بین دختر و پسر را فرصتی برای شناخت بیشتر جنس مخالف جهت ورود به زندگی مشترک می دانستند و همچنین عنوان کردند که  در فضای مجازی گروه های تشکیل می گردد که  فرصتی برای کسب اطلاعات علمی و انتقال دانش بین جوانان است.

در ادامه این کرسی حاج آقا علیپور به توضیح سه دیدگاه افراط، تفریط و اعتدال در خصوص حجاب و روابط با با جنس مخالف پرداختند. و سپس حاج آقا فاضلی ضمن تببین نظرات مخالف و موافق دانشجویان گفتند: فضای اینترنت فضایی پرهیجان است و برای انسان سواد سطحی به وجود می آورد. ایشان همچنین گفتند اسلام مخالف روابط دوجنس مخالف نیست بلکه مخالف اخلاط است. روابط با جنس مخالف باید مدیریت شده و در چهارچوب قواعد اسلامی باشد.












 

 

 

 

 

 

 

 


 



۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰
۱۵۷۵ بازدید