اخبار

برگزاری یادواره شهدای دانشجو شهرستان کوهدشت

۱۳۹۷/۰۹/۲۸

یادواره 4 شهید دانشجو شهرستان کوهدشت شهیدان مجتبی آدینه وند، اسماعیل هادیان، محمد علیم عباسی و جهان شاه آزادبخت و همچنین شهید مدافع حرم شهرستان کوهدشت، شهید قدرت اله عبدیان با حمایت و همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهرستان کوهدشت و بسیج دانشجویی دانشگاه ها و ناحیه سپاه شهرستان کوهدشت روز سه شنبه مورخ 9/27 با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کوهدشت حاج آقا طهماسبی، فرماندار محترم کوهدشت مهندس آزادبخت، فرمانده محترم سپاه ناحیه کوهدشت سرهنگ کونانی، شهردار و اعضای محترم شورای تأمین و خانواده محترم شهدای شهرستان همچنین با حضور روسای  دانشگاه ها روال سال های گذشته و با شرکت ریاست، کارکنان و بسیج دانشجویی دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت و سایر دانشجویان شهرستان کوهدشت و روسای سایر ادارات در  محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  با همکاری اداره بنیاد شهید کوهدشت برگزار گردید.

در ابتدای مراسم سرهنگ کونانی فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و شهید مدافع حرم  شهرستان کوهدشت گزارشی در خصوص وضعیت بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت ارائه دادند.

حاج آقا طهماسبی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کوهدشت در این مراسم  با اشاره به  آیه 74 سوره نساء  که خداوند می فرمایند: فَلْیُقاتِلْ فی سَبیلِ اللّهِ الَّذینَ یَشْرُونَ الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ یُقاتِلْ فی سَبیلِ اللّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً به بحث جهاد اشاره کردند و فرمودند: هر کسی نمی تواند در راه خدا جهاد کند . جهاد گران کسانی هستند که دنیا را می فروشند و آخرت را می خرند. اینها می توانند یا پیروزی یا شهادت و یا اسارت و جراحت را به ارمغان بیاورند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: تمام خوبی ها در شمشیر است و  همچنین ایشان می فرمایند: خداوند امت من را به وسیله اسب های تیز رو و سر نیزه ها بی نیاز کرد. براداران و خواهران عزیز اگر ما از منافع مشروع خودمان دفاع نکنیم دچار ذلت می شویم. دشمن می خواهد هم دین ما را و هم منافع ما را در معرض خطر قرار دهد. ما باید مقاومت کنیم. کشور های عربی مثل عربستان چون جهاد را فراموش کرده اند دچار ذلت شده اند.

در ادامه این مراسم سردار کشکولی فرمانده محترم سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدا دانشجویان و اساتید دانشگاه را به غور و تفحص در زندگی و خاطرات شهدای دانشجو دعوت نمودند. و در ادامه با اشاره به آیه 36 سوره نساء که می فرماید: ما پیغمبرانی را برای هر امتی بر انگیختیم تا خدای یکتا را بپرستند و از طاغوت اجتناب کنند به سه دستاورد انقلاب اسلامی در ذیل این آیه پرداختند. ایشان فرمودند: امسال بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی، در جلو چشم مستکبرین و همه آنهایی که خلاف دین در جهان گام بر می دارند اسلام عزیز جوهر اساسی حکومت دینی را حفظ کرده است. قانون اساسی و قوانین روزمره و جاری ما که این قوانین از فیلتر شورای نهگبان عبور می کنند همگی اسلامی هستند و این یک ویژگی منحصر به فرد است که در تاریخ هزار ساله ما بی سابقه است. همچنین مبانی همه ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ما قرآنی است. مفتخریم بعد از چهل سال که قانون اساسی و همه قوانین ما قرآنی است مبنای آرمانها و ارزشهای ما هم قرآنی است. این از مصادیق ان اعبدوالله است. امام ما که پیغمبر هم نبود ان اعبدوالله را نهادینه کرد. این سه کد می تواند برای دانشجویان و اهل تحقیق مبنای تفحص و تحقیق باشد.

سردار کشکولی در ادامه با اشاره به اینکه امام (ره) رژیم شاه که مظهر طاغوت است را ساقط کرد و آنرا به مردم داد و هیچ سهم خاصی در حکومت برای کسی تخصیص نداد و گفتند کل انقلاب مال مردم است مردمی که قبل از انقلاب یا نوکر خوانین و شاه و .. بودند و یا تماشاچی بودند  اضافه کردند: این  یعنی  امام (ره) اجتبوالطاغوت را ایجاد کرد و کاری کرد که طاغوت برنگردد.

سردار کشکولی در ادامه گفتند: ما چهل سال است داریم هزینه مردم سالاری دینی را می دهیم . دشمنان ما هم با جمهوریت و هم با اسلامیت مخالف اند. ایشان با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند و اینکه در صحنه مشارکت سیاسی باز امام (ره) فرمودند: میزان رأی ملت است. افزودند: این ها از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و در حد معجزه هستند. و این کدها نشان می دهد که انقلاب اسلامی هیچ سهمی به کسی نداده است. و سومین مورد اینکه در چهلمین سال انقلاب اسلامی اوج بندگی یعنی شهادت در اوج آرمانهای مردم است هنوز مردم به یاد شهدا یادواره برگزار می کنند. این یعنی ما نمونه آیات قرآنی را مصداقی کرده ایم و معجزه ای بود که تنها در کشور ما اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خرم آباد سپس افزودند: امروز در صحنه اقتصادی و امنیتی انقلاب اسلامی ایران به لطف خدا اتفاقاتی افتاده و آن اینکه صف بندی دشمنان ما از هم پاشیده شده است. قوت انقلاب اسلامی این کار را کرده است. سردار کشکولی در ادامه گفتند: آخرین برگ برنده دشمنان ما متوسل شدن آنها به بازمانده های منافقین و پسر شاه و استفاده از فضای سنگین مجازی  و همچنین استفاده از دلار است تا قلب حقایق کنند. ما باید وحدت را در عین بحث و مطالبه گری از مسئولین حفظ کنیم. تهدید و تخریب مضر است. در عین بالا بردن هوشیاری برای بی اثر کردن دشمنان در همه صحنه ها و میدان هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد حضور داشته باشیم. از مسئولین بخواهیم از دشمن قطع امید کنند و شب و روز تلاش کنیم تا مشکلات مردم حل شود . مردم ولی نعمت ما هستند.

 در ادامه این مراسم از خانواده های های 4 شهید دانشجوی کوهدشت و نیز خانواده شهید مدافع حرم شهید قدرت اله عبدیان با حضور فرماندهی محترم سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و سایر مسئولین شهرستان ازجمله ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت دکتر شهرام ملکی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰
۶۶۲ بازدید