اخبار

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو

۱۳۹۷/۰۹/۲۰

این مراسم که مرکز آموزش عالی کوهدشت مسئولیت برگزاری آنرا بر عهده داشت، صبح روز دوشنبه97/9/19 با حضور روسا، اساتید، کارکنان و دانشجویان همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کوهدشت و با همکاری و حمایت این دانشگاه ها در سالن اداره ارشاد شهرستان کوهدشت برگزار گردید.

همچنین در این مراسم نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان کوهدشت حجت الاسلام و المسلمین  طهماسبی، نماینده محترم شهرستان کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی دکتر ملکشاهی، فرماندار کوهدشت مهندس آزادبخت، فرمانده محترم نیروی انتظامی و رئیس و اعضای محترم شورای شهر و همچنین روسای کلیه ادارات شهرستان کوهدشت حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم باشکوه که همراه با بخش های مختلفی بود دکتر شهرام ملکی ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت ضمن تبریک روز دانشجو، این روز را روز حماسه آفرینی دانشجویان شجاع ایران در راه استقلال ملت ایران خواندند. متن سخنرانی ایشان به شرح ذیل می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یا کریم

با نام و ياد خداي بزرگ و خداوند جان و خرد.

عرض سلام دارم خدمت نور چشمان عزيز، فرهیختگان جوان، اميدهاي آينده و افتخار آفرينان جامعه اسلامی.

در ابتدا این روز مهم و تاریخی، روز 16 آذر، که روز حماسه آفرینی دانشجویان شجاعی است همچون شما بزرگواران، که در راه استقلال و آزادی ایران عزیزمان، جان گرانمایه خود را تقدیم کردند و به همین مناسب  این روز، روز دانشجو نام گرفت را، به شما دانشجویان عزیز و تمامی دانشجویان سرافراز ایران قهرمان و کلیه عزیزان حاضر در جلسه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

عرض سلام و خسته نباشيد دارم خدمت اساتيد بزرگوار، كاركنان عزیز و زحمتكش دانشگاه های شهرستان کوهدشت، که با همه محدوديت ها و امكانات در تمام ابعاد، بهترين دانشجويان و بهترين دانش آموختگان را تقديم جامعه نموده اند.

از حضور گرانقدر و پر شور شما مسئولین، مدیران، فرمانده هان، رؤسای محترم ادارات و دانشگاه ها، روحانیت معزز حاضر در جلسه بالاخص نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کوهدشت، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا طهماسبی،، ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان،  حجت الاسلام حاج آقا گراوند،، نماینده محترم شهرستان، جناب آقای   دکتر ملکشاهی،، فرماندار پرتلاش شهرستان، جناب آقای مهندس آزادبخت، که با توجه به مشغله کاری فراوان، قبول زحمت نموده و دعوت ما را پذیرا شده و در این جشن پرشکوه با دانشجویان همراه و شرکت نموده اید، کمال تشکر و سپاسگزاری را از طرف خودم، رؤسای محترم دانشگاه ها و دانشجویان شهرستان کوهدشت دارم.

بیش از این مصدع اوقات نمی شوم و فقط جا دارد مجدداً از حضور پر رنگ شما دانشجویان کوشا تشکر کرده و به اطلاعتان برسانم امروز در این مراسم سخنرانی اساتید بزرگوار و برنامه های شاد و مفرحی را برایتان تدارک دیده ایم که انشاالله با رعایت نظم و سکوت سالن در زمان ایراد سخنرانی ها و برگزاری برنامه ها، ما را در هر چه بهتر برگزار شدن این جشن همراهی فرمایید. 

در پایان برای همه شما عزیزان و بزرگان حاضر در جلسه از درگاه خداوند منان آرزوی سعادت، توفیق، سربلندی و خدمت برای بندگان خدا را دارم.

                                            با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد 

همچنین نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان کوهدشت حضرت حجت الاسلام و المسلمین طمهاسبی در این مراسم با تبریک روز دانشجو فرمودند: 16 آذر 1332 افتخار زرینی در تاریخ کشور ایران است. روز دانشجو روز ضد استکبار و ضد استبداد است.

ایشان در ادامه گفتند: در چهار دهه انقلاب جنبش دانشجویی در همه صحنه ها حضور داشته است. انقلاب دوم را دانشجویان بعد از آنکه دولت موقت ارزشها را یکی یکی زیر پا می گذاشت دانشجویان پیرو خط امام (ره) شکل دادند که امام پشتیبانی کردند و فرمودند: انقلابی بزرگتر از انقلاب اول. در جهاد دانشگاهی و دفاع مقدس و تا به امروز دانشجویان همیشه در صحنه بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی در ادامه تشریح کردند: مبارزه باید برای عدالت باشد نه برای مبارزه. عنصر دانشجو آرمان گرا، ظلم ستیز و عدالت خواه است. برای احقاق دین خدا تلاش می کند و پرخاشگر نیست.

ایشان همچنین گفتند: امروز روز بصیرت است و شما دانشجویان با ابتکارات جدید و با شرکتهای دانش بنیان راهی به سوی حل مشکلات پیدا کنید.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کوهدشت در ادامه طبق بیانات مقام معظم رهبری پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب، هدف گرایی آرمانهای انقلاب، پایبندی به استقلال همه جانبه، صلابت در برابر دشمن و ایجاد تمدن نوین اسلامی را  شاخصه های انقلابی گری  عنوان کردند.  

در ادامه این مراسم دکتر ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک روز دانشجو فرمودند: عظمت دانشجو و دانایی و دانش پذیری و دانشجویی وی به حدی است که همه ایام باید روز دانشجو باشد. دانشجو در طول تاریخ سیاسی کشور ایران یک عنصر سیاسی و تأثیر گذار بوده است. در 16 آذر 1332 دانشجویان به نمایندگی از ملت ایران و به استقلال خواهی بر ضد استکبار جهانی تظاهرات کردند. که منجر به شهادت چند نفر از آنان شد . این کار صرفاً به خاطر دفاع از حقوق مشروع ملت ایران بوده است.

ایشان در ادامه تصریح کردند: ما  باید یا زندگی با ذلت را انتخاب کنیم و یا زندگی با عزت را. مقدمه زندگی با عزت استقلال است. یک ملت اگر توان تصمیم گیری نداشته باشد و تابع دیگران باشد استقلالش مخدوش شده است. قیام امام حسین (ع) یک پاسخ روشن دارد و آن هیهات من الظله بود.

ایشان همچنین گفتند: دانشجویان ما در روزهای بعد از انقلاب باز هم رسالت تاریخی خود را نشان دادند و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا استقلال ملت ایران را به نمایش گذاشتند و امام با حمایت از آنان حرکت شان را انقلاب دوم نامگذاری کردند.

دکتر ملکشاهی در ادامه گفتند: امروز هم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می خواهند استقلال کشور ما را مخدوش نمایند به حول و قوه الهی شکست او کاملاً روشن است. در همه مجامع بین المللی کسی که محکوم می شود دولت امریکاست. در چهار ماه گذشته در دیوان بین المللی دادگستری خوشبختانه هر 15قاضی که در آنجا بودند به یاغی بودن دولت آمریکا رأی دادند.

ایشان سپس اشاره کردند : با وجود همه تنگناهایی که امریکا به خاطر روحیه استکباری برای ما ایجاد می کند، ما باید زمینه رشد و تعالی و اشتغال جوانان را فراهم کنیم که قانون منع به کارگیری بازنشستگان و قوانین دیگر از جمله تلاش هایی است که در این زمینه  صورت گرفته است.

در خاتمه ریاست محترم دانشگاه پیام نور جناب آقای دکتر حسنی  ضمن تبریک روز دانشجو، چند کلامی در خصوص این روز  صحبت کردند.

دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم:

تجلیل از نفرات برتر علمی رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و ریاضیات و کاربردها مرکز آموزش عالی کوهدشت

تجلیل از مربی و دانشجویان منتخب تیم والیبال مرکز آموزش عالی کوهدشت که در مسابقات درون دانشگاهی دانشگاه لرستان مقام نائب قهرمانی را کسب نمودند.

تقدیر از مسئول بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی کوهدشت خانم شکوفه فرهادی

اهدا جوایز برندگان مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار شده از سوی امور فرهنگی و فوق برنامه مرکز آموزش عالی کوهدشت خانم میرآقایی

تجلیل از دانشجویان نمونه و فعالان ورزشی و فرهنگی دیگر دانشگاهها و مراکز علمی شهرستان کوهدشت

اجرای کلیپ های متنوع

اجرای تئاتر و نمایش طنز و همچنین اجرای موسیقی محلی

م. میرآقایی

امور فرهنگی و فوق برنامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰
۷۹۴ بازدید