اخبار

نشست فرهنگی مدیران فرهنگی و رؤسای ادارات زیر مجموعه فرهنگی دانشگاه لرستان با دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت جهت آشنایی کامل دانشجویان با فعالیت های فرهنگی

۱۳۹۷/۰۱/۲۸

نشست فرهنگی مدیران فرهنگی و رؤسای ادارات زیر مجموعه فرهنگی دانشگاه لرستان با دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت جهت آشنایی کامل دانشجویان با فعالیت های فرهنگی

نشست

فرهنگی جهت آشنایی کامل و جامع دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت با فعالیت های فرهنگی با حضور مدیران فرهنگی دانشگاه لرستان، جناب آقای سلیمانی مدیر محترم پشتیبانی فرهنگی، جناب آقای افخمی مدیر محترم برنامه ریزی فرهنگی، جناب آقای مهندس جزایری معاون محترم برنامه ریزی فرهنگی و رؤسای محترم ادارات زیرمجموعه فرهنگی دانشگاه لرستان جناب آقای مهدی امید رئیس اداره نشریات، جناب آقای محمد یگانه رئیس اداره کانون های فرهنگی و هنری، سرکار خانم صالحی رئیس اداره خانه های فرهنگ و فعالیت های قرآنی و سرکارخانم رحیم زاده رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویان، کارکنان، اساتید و ریاست محترم مرکز آموزش عالی کوهدشت جناب آقای دکتر ملکی روز دوشنبه 97/1/27 در محل سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد. در این مراسم دکتر ملکی در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین دانشگاه لرستان از حضور ایشان در مرکز آموزش عالی کوهدشت تشکر و قدردانی نمودند. متن سخنان دکتر ملکی به شرح ذیل است

:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم یا کریم

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دانشجویان عزیز و گرامی و عرض خیر مقدم خدمت مدیر محترم پشتیبانی فرهنگی دانشگاه لرستان برادر عزیزمان جناب آقای دکتر مهندس سلیمانی و مدیر محترم برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه لرستان برادر بزرگوارمان جناب آقای مهندس افخمی، معاون محترم مدیر فرهنگی دانشگاه لرستان جناب آقای مهندس جزایری و مدیر محترم انتشارات فرهنگی جناب آقای امید و همچنین هیأت همراه که قبول زحمت نموده و در این جلسه که بمنظور نشست و بررسی مشکلات فرهنگی دانشجویان مرکز کوهدشت برگزار شده است حضور بهم رساندند.

بیش از این مصدع اوقات نمی شوم و فقط جا دارد فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را خدمت شما عزیزان و سروران گرام تبریک و تهنیت عرض نمایم و تشکر کنم از حضور پررنگ شما دانشجویان عزیز در این جلسه و ادامه جلسه را به بانی آن ، امور فرهنگی می سپارم. با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد.

در این برنامه معاون محترم مدیر فرهنگی دانشگاه لرستان جناب آقای مهندس جزایری طی سخنانی فرمودند: در قرآن کریم آیات فرهنگی متعددی وجود دارد که می توان آنها را در این آیه که خداوند می فرماید: و ما هیچ رسولی در میان قومی نفرستادیم مگر به زبان آن قوم تا بر آنها (معارف و احکام الهی را) بیان کند، جمع ببندیم. این آیه مصادیق زیادی دارد که یکی از آنها این است که هر پیامبری در هر منطقه ای مبعوث شده به زبان آن قوم بوده است. در اینجا زبان قوم یعنی ادبیات دانشگاهی که کارشناسان مجربی در حوزه فرهنگی در اینجا حضور دارند که هر کدام دارای تجارب بسیار موفقی هستند و با ادبیات دانشگاهی آشنایی کامل دارند. از هر مسئله، ایده یا خلاقیتی که به تحول فرهنگی کمک کنه به یاری مدیران فرهنگی حمایت و استقبال می کنیم.

همچنین در این برنامه مدیر محترم پشتیبانی فرهنگی جناب آقای سلیمانی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بهتر و کامل دانشجویان با مجموعه فعالیت های فرهنگی بیان نمودند تا برنامه های فرهنگی به سمت کیفی سازی پیش برود. ایشان گفتند: برنامه های فرهنگی و اجتماعی مرکز کوهدشت نسبت به سایر مراکز خیلی خوب پیش می رود. آقای سلیمانی در ادامه فرمودند: دانشجو دو بخش است. علاوه بر مباحث علمی ، در وقت اضافی در داخل و خارج از محیط آموزشی دانشجو باید بتواند شرایطی برای خود ایجاد کند و مجموعه فرهنگی هم بستری ایجاد کند که دانشجو از این وقت اضافی نهایت استفاده را ببرد. ایشان در ادامه به توضیح مختصر در خصوص چارت سازمانی مجموعه فرهنگی دانشگاه لرستان و معرفی رؤسای ادارات زیر مجموعه فرهنگی که هر کدام دارای مقامات منطقه ای، ملی و کشوری بودند پرداختند.

1. اداره کانون های فرهنگی هنری با ریاست جناب آقای محمد یگانه با 15 کانون فرهنگی هنری در دانشگاه لرستان فعالیت می کند که در مرکز کوهدشت با توجه به علایق دانشجویان و شرایط جغرافیایی این تعداد می تواند متغیر باشد.

2. اداره انجمن های علمی با ریاست سرکار خانم رحیم زاده که با توجه به رشته های آموزشی یک محیط آموزشی هر رشته تحصیلی یک انجمن علمی دارد. که در مرکز کوهدشت با توجه به دایر بودن دو رشته ، دو انجمن علمی می توانند فعالیت داشته باشند.

3. اداره نشریات دانشجویی با ریاست آقای مهدی امید که در حال حاضر نشریات از بحث کاغذی خارج شده و به سمت دیجیتال حرکت می کنند. دانشجویان علاوه بر فعالیت های علمی در زمینه نشریات هم باید فعالیت کنند تا همزمان با سایر مراکز آموزش عالی به سمت جلو پیش بروند.

4. اداره خانه های فرهنگ و فعالیت های قرآنی با ریاست خانم صالحی که با توجه به وجود خوابگاه هایی متعدد در دانشگاه لرستان اداره خانه های فرهنگ در آنجا موجودیت می باید ولی اداره فعالیت های قرآنی در همه مراکز آموزش عالی مشترک است. و در بحث فعالیت های قرآنی و مهدویت فعالیت می کند.

در ادامه مسئولان هر اداره با حضور در بین دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگی توضیحات کامل و جامعی در حیطه فعالیت خود جهت آشنایی دانشجویان علاقمند با فعالیت این بخش ها بیان نمودند. که با عضو گیری جهت تشکیل کانون های فرهنگی جدید و نیز برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه نشریات و برنامه ریزی اجرای فعالیت های قرآنی در نیمسال جاری همراه بود.

از دیگر قسمت های این برنامه تقدیر از مسئول فرهنگی مرکز سرکار خانم میرآقایی بود. همچنین یکی از دانشجویان به نمایندگی از سایر دانشجویان موارد و برنامه های فرهنگی مورد نظر دانشجویان را به سمع و نظر مسئولان فرهنگی رساندند .


۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰
۷۳۹ بازدید