اخبار

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری) و مسئولان شهرستان کوهدشت از بخش‌های مختلف مرکز آموزش عالی کوهدشت بازدید و با اساتید و دانشجویان این مرکز گفت‌وگو کردند.

۱۴۰۲/۰۸/۱۵

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان در این بازدید که روز چهارشنبه، 10 آبان‌ماه سال جاری صورت گرفت حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی‌، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، محمد مرادی‌کفراج، فرماندار کوهدشت، دکتر مرتضی سهرابی‌چگنی، رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت و دکتر ایرج محمدی، مدیر امور اداری دانشگاه لرستان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه و در حضور دانشجویان – اساتید هیات علمی و کارکنان مرکز و به منظور رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست جناب آقای دکتر سهرابی ریاست محترم این مرکز به مهمانان و مدعوین حاضر در مراسم اظهار خوش آمد گویی و خیرمقدم نموده سپس امام جمعه شهرستان حاج آقا طهماسبی در خصوص تلاش های زیادی که در گذشته از سوی مسئولین این شهرستان برای راه اندازی این مرکز آموزش عالی انجام شده و مشکلات پیش رو این دانشگاه از جمله بحث ساختمان دانشگاه و رشته های دایر که جوابگوی نیاز شهرستان نمی باشد را اظهار نموده و از مسئولین پاسخگو خواستار رفع و راه حل این مشکلات شدند.

پس از صحبت های امام جمعه، حجت الاسلام دکتر مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه بیاناتی را اظهار داشته از جمله ملاقات های متعدد با وزرای علوم وقت و سابق و پیگیری های متعدد در زمینه رفع و راه حل مشکلات این مرکز آموزش عالی و اینکه شهرستان کوهدشت با 250000 نفر جمعیت و بالا بودن تعداد نخبه های این شهرستان دانشگاه دولتی با این وضعیت زیبنده مردم نمی باشد و قطعا اجحاف و ظلمی که تاکنون در حق مردم شریف این دو شهرستان شده است قابل اغماض نمی باشد و در زمینه رفع افزایش رشته و ساختمان ملکی و خوابگاه دانشجویان قطعاً پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

در این بازدید، که چند ساعت تداوم داشت و رئیس دانشگاه لرستان از نزدیک و میدانی، قسمت‌های مختلف مرکز آموزش عالی کوهدشت را بازدید و با اساتید و دانشجویان این مرکز گفت‌وگو کرد.

دکتر سهرابی ‌چگنی، رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این مرکز، برخی مهم‌ترین مطالبات، مشکلات و نظام مسائل مرکز آموزش عالی کوهدشت را خطاب به رئیس دانشگاه لرستان، بیان کردند.

رئیس دانشگاه لرستان در جمع اعضای هیئت علمی و دانشجویان مرکز آموزش عالی کوهدشت گفت:‌ «دانشگاه علاوه بر آموزش دانش، محل کسب بینش هم است تا بتوانیم با دانش و بینش، نظام مسائل محیط پیرامون خود را مدیریت و رفع کنیم.

دکتر علی نظری، تشریح کرد: «بنابراین دانشگاه فقط محل کسب دانش نیست بلکه محل کسب بینش هم است و دانش و بینش بایستی همراه هم و در کنار یکدیگر باشند»

دکتر نظری اظهار داشت: «مشکلات و سختی‌ها با به‌کارگیری دانش و بینش و پایداری، مقاومت و ایستادگی رفع می‌شوند»

وی در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع مقاومت غزه و فلسطین اشاره کرد و این نوع مقاومت، پایداری و صبر مردم غزه و فلسطین را الگوبخش دانست؛ زیرا مردم غزه و فلسطین برای صیانت از آرمان‌های و ارزش‌های خود، شهید شده‌اند.

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «بمباران‌های وحشیانه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی نتوانسته است مردم مظلوم و درعین حال شجاع غزه و فلسطین را از آرمان‌های بزرگ اسلامی و انسانی، بازدارد و این خود یک درس آموزنده بزرگ برای انسان‌ها در راه دفاع از شرافت و انسانیت است».

دکتر علی نظری، تبیین کرد:‌ «شاهد هستیم که نظام سلطه و نظام استکبار با خوی فرعونی و خوی جنایتکار، در حال حملات وحشیانه به مردم مظلوم غزه به‌ویژه جنایت علیه کودکان و زنان بی‌پناه است».

دکتر نظری، ادامه داد: «رژیم جنایتکار صهیونیستی در حال نسل‌کشی مردم مظلوم غزه است که ذات این رژیم کودک‌کش و ضد انسانی را نشان می‌دهد».

وی تشریح کرد: «براساس تعالیم قرآنی، وعده الهی این است که در نهایت جبهه حق و جبهه مظلومان، پیروز می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، بازدیدهای میدانی را روش مناسبی برای گفت‌وگو با اساتید و دانشجویان دانست که تیم مدیریتی دانشگاه لرستان از نزدیک، مطالبات و مشکلات را از زبان اساتید و دانشجویان می‌شنوند.

دکتر علی نظری از امام جمعه کوهدشت (طهماسبی)، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی مبلغی، و فرماندار شهرستان کوهدشت (مرادی‌کفراج) به‌خاطر کمک‌ها برای رفع یا کاهش نظام مسائل مرکز آموزش عالی کوهدشت، قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد از رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و فرماندار کوهدشت که همگرایی و هم‌افزایی برون‌بخشی برای کاهش و رفع مشکلات مرکز آموزش عالی کوهدشت که از زبان دانشجویان مطرح شد افزایش یابد.

دکتر علی نظری، خواهان شد همه مراکز آموزش عالی موجود در شهرستان در یکدیگر تجمیع شده و تحت عنوان مجتمع آموزش عالی فعالیت کنند تا دارای ردیف ملی بودجه‌ای بشوند که این موضوع باعث پیشرفت مراکز آموزش عالی شهرستان می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنانش، از این موضوع استقبال کرد که با همکاری مسئولان شهرستان کوهدشت، رشته‌های جدید تحصیلی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های شهرستان کوهدشت معرفی شوند تا با پیگیری بتوان رشته‌های جدید در مرکز آموزش عالی کوهدشت ایجاد کرد.

گفتنی است مرکز آموزش عالی کوهدشت در حال حاضر دارای 180 دانشجو در رشته‌های ریاضی و زبان انگلیسی است.

در این نشست صمیمانه که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه و در حضور دانشجویان – اساتید هیات علمی و کارکنان مرکز برگزار گردید و به منظور رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاه برگزار گردید.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۱۰:۵۱
۲۳۵ بازدید