اخبار

(حماسه کوهدشتی ها در راهپیمایی 13 آبان )

۱۴۰۲/۰۸/۱۳

حضور دانشگاهیان دانشگاه کوهدشت در مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوهدشت؛ راهپیمایی مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان – اساتید و کارکنان در شهر کوهدشت برگزار شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار« استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی ، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا » در سراسر کشور برگزار شده است.

دانشگاهیان دانشگاه کوهدشت نیز هم گام با سایر اقشار جامعه با حضور در مسجد صاحب الزمان در راهپیمایی ۱۳ آبان انزجار خود را از جنایت‌های آمریکا و اسرائیل اعلام نمودند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه کوهدشت، در راهپیمایی باشکوه یوم الله 13 آبان، دانشگاهیان با اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم غاصب صهونیستی خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها و آمریکا شدند.
دانشگاهیان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان و پلاکاردهایی با عناوین غزه تنهاترین شهر جهان و 13 آبان روز استکبارستیزی همگام با دیگر مردم انقلابی استان در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند.

شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهای این تجمع را شامل می‌شد.
راهپیمایی امسال از میدان شهدا آغاز و در مسجد صاحب الزمان کوهدشت به اتمام رسید، سخنران اصلی این مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا طهماسبی امام جمعه کوهدشت بود.

روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز "مبارزه با استکبار" نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.
۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر شامل؛ "تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳" و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است و به همین دلیل "روز دانش‌آموز" نام گرفت و هرسال تظاهرات ضد اسکتباری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۱۵:۱۷
۲۰۲ بازدید