اخبار

جلسه کمیسیون دانشجویی با حضور ریاست محترم مرکزآموزش عالی کوهدشت در محل فرمانداری شهرستان کوهدشت

۱۴۰۱/۰۷/۰۷

این جلسه در مورخ 07/07/1401 به دعوت فرماندار محترم شهرستان کوهدشت و با حضور روسای محترم مراکز آموزش عالی شهرستان کوهدشت در ساعت ده صبح بعد از جلسه بازدید نماینده محترم مردم شریف شهرستان های کوهدشت و رومشگان از مرکز آموزش عالی کوهدشت تشکیل گردید.

در این جلسه روسای محترم کلیه مراکز آموزش عالی شهرستان کوهدشت گزارشی از وضعیت و مشکلات مراکز آموزش عالی خود را به فرماندار محترم شهرستان کوهدشت ارائه دادند.

جناب آقای دکتر مرتضی سهرابی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت این مرکز تعداد دانشجویان – اساتید و کارکنان و وضعیت ساختمان و مشکلات آن را خدمت فرماندار محترم ارائه دادند. ایشان فرمودند در صورت تخصیص بودجه عمرانی جهت ساخت فضاهای آموزشی و رفاهی در طول سالیان گذشته این مرکز می توانست همزمان با سایر مراکز آموزش عالی در کشور و استان به یکی از قطب های آموزش عالی در سطح بسیار بالا در شهرستان و استان مطرح شود. و با عنایت به اینکه راه اندزی مراکز آموزش عالی دولتی در هر شهرستان یک فرصت و غنیمت و نعمت برای مردم آن منطقه بوده، می طلبد مسئولین خدوم و دلسوز در راستای توسعه متوازن مناطق محروم تمامی همت و تلاش خود را در این حیطه به عمل آورند. از جمله مسائل و مشکلاتی که در این نشست مطرح گردید. اولویت اول بحث جابجایی ساختمان این مرکز به داخل شهر بود چرا که این ساختمان به خاطر دور بودن از مرکز شهر، فاقد امکانات زیر ساختی از جمله عدم گازرسانی به این ساختمان – عدم لوله کشی آب و تامین آب شرب این ساختمان با تانکر سیار- عدم وجود امکانات و مراکز بهداشتی و درمانی در نزدیک این ساختمان – پایین بودن ضریب امنیتی ساختمان و بالا بودن هزینه ایاب و ذهاب و سایر مشکلاتی که بالتبع آن ایجاد گردیده است. می طلبد که مسئولین محترم شهرستان و استان در این زمینه با این مرکز همکاری نمایند. فرماندار محترم نیز با دعوت از روسای محترم شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و گاز شهرستان در این جلسه و شنیدن توضیحات ایشان در خصوص تامین سوخت ساختمان استیجاری این مرکز در فصل برودت هوا فرمودند با توجه به وجود منع قانونی در زمینه تامین سوخت گازوئیل این ساختمان، بخاطر نصب علمک گاز در فاصله 300 متری دیوار محوطه آن، در حال حاضر دانشگاه لرستان بایستی با همکاری دانشگاه آزاد استان نسبت به گازرسانی به این ساختمان در اسرع وقت اقدام نماید. از جمله مسائل و مشکلات دیگر این مرکز بحث:

1 - پیگیری در جهت تخصیص بودجه عمرانی جهت خرید زمین و ساخت فضای آموزشی و رفاهی.

2 – افزایش رشته های مورد نیاز آمایش سرزمینی شهرستان کوهدشت و هدر رفت سرمایه بیت المال بخاطر کمبود رشته های دایر.

3 – کمبود عضو هیات علمی جهت رشته های دایر (زبان و ادبیات انگلیسی – ریاضیات و کاربردها).

4 – کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه های اداری – آموزشی – انتظامات و خدمات کمبود حداقل 6 نفر نیرو مورد نیاز.

5 – پذیرش دانشجو به صورت تک جنسیتی و لزوم تغییر این پذیرش به صورت مختلط جهت افزایش پذیرش دانشجو.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۸
۱۷۰ بازدید