اخبار

مراسم مجازی بزرگداشت روز دانشجو در مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در مرکز آموزش عالی کوهدشت به صورت مجازی با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان دکتر حیاتی، رئیس، اساتید و کارکنان مرکز آموزش عالی کوهدشت برگزار شد.

دکتر امین طاهری گراوند رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دانشگاه ها را به عنوان یکی از سلاح های مهم پیشرفت کشور برشمردند گفت: دانشجویان و دانشگاه ها از اقشار و نهادهای اثرگذار جامعه محسوب می شوند. نمی شود در جامعه ای توسعه را متصور شد و نقش دانشگاهیان را ندید.

دکتر گراوند ادامه داد: سبقه و پیشینه روز دانشجو بر می گردد به همان حوادث سال 1332که معاون رئیس جمهور وقت آمریکا ریچارد نیکسون قصد سفر به ایران را برای بررسی تاثیر گذاری کودتای 28 مرداد بر مردم ایران را کرد و این مسئله با اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران مواجهه شد و در ماجرا سه تن ازدانشجویان به شهادت رسیدند. این حادثه به عنوان نماد بصیرت سیاسی دانشجویان و ظلم ستیزی این قشر روشنفکر و هوشیار در تاریخ و حافظه ملت ما ثبت شد و به عنوان روز دانشجو شناخته شد.

رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت سپس به بیان برخی از ویزگی های یک دانشجو یا توجه به اهمیت والا و نقش دانشجو در تحول و تعالی جامعه اشاره کرد. وی گفت : اصلی ترین وظیفه ی دانشجو علم جویی و کوشش در کسب دانش است. یعنی دانشجو به صورت کمی و کیفی در رشته تخصصی خود دانش کسب می کند. شاید بتوان پرسشگری را بارزترین ویژگی دانشجو دانست. سوال کردن و پرسش پایه ی تمام پیشرفت بشر است. دانشجو باید دارای روحیه پرسشگری بوده و همواره این روحیه را در خود تقویت نماید. دکتر گراوند در ادامه عنوان کرد : دانشجو صاحب اندیشه و هدف است. انتخاب هدف در زندگی دانشجو، موجب تمرکز قوای فکری دانشجو می شود. دانشجو در صحنه و بطن جامعه قرار دارد. درد شناس و دارای شعور و احساس جمعی و در بند خدمت به جامعه است. همکاری با تشکل ها و انجمن های اجتماعی و مردم نهاد NGO یکی از اولویت های دانشجو محسوب می شود. دانشجو سیاسی است. سیاست زده نیست، اما سیاست مدار است و در عرصه سیاسی دارای فهم و درک سیاسی بالایی است. سیاسی بودن دانشجو به معنی حساسیت در برابر مسائل داخلی و بین المللی است. دانشجو اخلاق مدار است، یک دانشجوی ایرانی اسلامی ، به صافت و فضایل اخلاق فردی، خانوادگی، اجتماعی و اخلاق حرفه ای که در حوزه آموزش و پژوهش بیشتر نمود پیدا می کند، آراسته است. دانشجو دغدغه مند و مطالبه گراست. نمی توان مدعی بود که دانشجو هستیم و نسبت به مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی، زیست بومی و سیاسی بی تفاوت بود.

دکتر محمد حیاتی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در این مراسم گفت: دانشجو پروری به منظور تحقق تمدن اسلامی مدنظر حضرت آقاست. و این رویکرد همدلی همگانی را می طلبد. شهید بهشتی می فرمایند: دانشجو موذن جامعه است. اینکه می گوییم دانشجو پروری و نخبه پروری در نوشتار بسیار ساده است اما اگر بخواهیم در خدمت دانشجوها باشیم مسیر بسیار صعب العبوری است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان در ادامه گفت: از طرف دیگر دانشجو هم وظیفه دارد. وظیفه دانشجو زمینه سازی ظهور حضرت امام زمان (عج) است با خودسازی و جامعه سازی مسلمانان و خاصاً شیعیان و کل جهان، که در این هدف غایت هستی که همان ظهور امام زمان (عج) است وظیفه ی خطیری بر عهده ی دانشجوست.

در ادامه این مراسم دو نفر از اساتید مرکز، دکتر اکرم رمضان زاده از اساتید هیئت علمی رشته زبان و ادبیات انگلیسی و جناب آقای محمد معین اولادقباد دانشجوی دکتری رشته ریاضیات و از اساتید گروه ریاضیات و کاربردها این دو رشته، گرایش ها و فرصت های شغلی فارغ التحصیلان این دو رشته را برای دانشجویان جدیدالورود تشریح کردند.

همچنین خانم حدیث مرادی یکی از مشاورین مرکز آموزش عالی کوهدشت به تشریح و معرفی خدمات مرکز مشاوره برای دانشجویان پرداخت. در پایان مراسم دانشجویان برتر علمی سال تحصیلی 400-1399 و  و دانشجوی فعال فرهنگی و مسئول بسیج دانشجویی مرکز سرکار خانم زینب نظرعلیوند به دانشجویان معرفی شدند که با اهدای هدایایی از آنها تجلیل خواهد شد. 

 


۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۶۷ بازدید