اخبار

برگزاری همایش چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری مرکز آموزش عالی کوهدشت و دیگر مراکز دانشگاهی شهرستان کوهدشت و بسیج دانشجویی شهرستان کوهدشت

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

 

این همایش روز چهارشنبه 11/15 با حضور مسئولین شهرستان کوهدشت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان کوهدشت حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی، فرماندار مهندس بیرانوند، روسا ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد.

گفتنی است هرسال یکی از مراکز دانشگاهی شهرستان عهده دار برگزاری همایش دهه فجر می گردد. و امسال مسئولیت اجرای همایش دهه فجر را دانشگاه آزاد  اسلامی این شهرستان به عهده داشت .

بارزترین ویژگی انقلاب وجود رهبری قاطع، هوشمند و زیرک بود که توانست انقلابی عظیم درکشوری دارای فرهنگ و تمدنی قوی به وجود بیاورد.

آقای حبیب دهقان رئیس دانشگاه آزاد کوهدشت و دبیر اجرایی این همایش گفت:  بارزترین ویژگی انقلاب وجود رهبری قاطع، هوشمند و زیرک بود که توانست انقلابی عظیم در کشوری دارای فرهنگ و تمدنی قوی به وجود بیاورد. وی همچنین احیای هویت دینی ، انقلابی که بر اساس ایمان، معنویت و اخلاق بود، پشتوانه مردمی داشتن و حمایت از محرومین و نجات مستضعفان را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد.

 

امام باقر (ع)فرمود: اطاعت حضرت فاطمه (س) بر هر آنچه خداوند خلق کرده است از جن و انس و پرندگان و حیوانات،  اولیا و ملائکه واجب است

سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی به نقش زن در خانواده و اجتماع و جایگاه والای حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) فرمود: واجب است اطاعت حضرت فاطمه (س) بر تمام موجوداتی که خداوند خلق کرده از جن و انس و پرندگان و حیوانات و انبیاء و ملائکه. وی گفت معرفت دینی حضرت فاطمه زهرا (س) به حدی بود که وقتی مهریه حضرت زهرا (س) مشخص شد ایشان  به پیامبر گفتند: پدرمن اینها را نمی خواهم اگر به من اجازه بدهید مهریه من شفاعت گناهکاران امتم باشد. امام جمعه کوهدشت ادامه داد: تبلیغات سنگینی در غرب در خصوص نابرابری زن و مرد می شود اما واقعیت این است که در غرب انسانیت و شرف مرده است و جنایت غوغا می کند. دیدگاه اسلام این است که زن و مرد در نقش و استعداد برابرند ولی در شغل برابر نیستند. حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمارهایی در خصوص تعداد دانشجو و دانشگاه و رشته های تحصیلی مقاطع مختلف قبل و بعد از انقلاب گفت: انقلاب دستاوردهایی بسیاری  در همه زمینه ها داشته است. وی ادامه داد در شهرستان کوهدشت چند دانشگاه خوب داریم که مشکلاتی دارند باید رشته های متناسب با شهرستان داشته باشیم از برادران دانشگاهی می خواهم در خصوص مسائل شهرستان از جمله اشتغال، کشاورزی و دیگر بحث های شهرستان مقالات علمی داشته باشند و تلاش کنند تا باعث پیشرفت و اعتلای شهرستان باشند.

 

جنبش دانشجویی در کنار آحاد مردم در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد

مهنس بیرانوند فرماندار کوهدشت نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی نتیجه حضور توده های مختلف مردم از جمله دانشجویان بود که حرکتی تمدن ساز و جهانی در همه ابعاد مختلف به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت. جنبش دانشجویی در کنار آحاد مردم در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرد. اگر احیانا جنبش دانشجویی در کنار دیگر آحاد مردم حضور پیدا نمی کرد یقینا توده مردم در سال 57 از بحث تحصیل کردگان در این راستا رنج می برد. جنبش دانشجویی چه قبل از انقلاب در سال 42 و تبعید امام و چه در زمان انقلاب و چه در زمان بعد از انقلاب نقش آفرینی کرد. بعد از انقلاب با حراست از دستاوردهای انقلاب و شرکت در نهادهای انقلابی و جهاد دانشگاهی و تشکیل اردوهای دانشجویی و جهادی در بحث محرومیت زدایی، سیل، زلزله و اخیرا در بحث کرونا نقش آفرینی کرده است.

سایر برنامه های اجرا شده در همایش:

در ادامه همایش دو نفر از دانشجوهای شهرستان به نمایندگی از سایر دانشجویان مشکلات دانشگاه های شهرستان را به سمع و نظر مسئولان رساندند. اجرای تئاتر انقلابی و  مولودی خوانی حضرت زهرا (س) از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین در این همایش از دانشجویان برتر دانشگاه ها تجلیل به عمل آمد که از دانشجویان فعال فرهنگی مرکز آموزش عالی کوهدشت خانم ها کوثر درویشی و مریم مهکی ( ترم ششم ریاضیات و کاربردها) و سه نفر از دانشجویان برتر علمی مرکز خانم ها  نسیم وفایی نفر اول  دانشجویان ورودی 97 رشته ریاضیات، خانم مژگان علیخانی نفر دوم ورودی های 96 رشته ریاضیات و خانم مریم مهکی نفر سوم ورودی های 96 رشته ریاضیات که در جلسه حاضر بودند به نمایندگی از دیگر دانشجویان برتر تجلیل به عمل آمد. 

 

 


 


۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰
۸۴۹ بازدید